Achtung ontwikkelt Porsche Blind Trade
- Bureaus
- 4 mrt 2014 @ 12:15
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesMerkenE-marketing
- 4 mrt 2014 @ 12:15
- Redactie Bureaus
Porsche daagt autobezitters uit om hun sleutels in te leveren in ruil voor een gloednieuwe Porsche. Het is echter nog niet bekend om welk model het gaat. Interactief bureau Achtung! bedacht en ontwikkelde voor deze actie het interactieve platform Porsche Blind Trade.
Nog voordat het eerste exemplaar van een nieuwe Porsche in de showroom staat, wordt deze al ngereden aangeschaft - vaak louter op basis van de reclamefoto. Zo was ruim 40% van de Panamera al besteld voordat de auto op de wegen was gesignaleerd. Porsche is benieuwd of mensen ook het lef hebben te kiezen als de foto en daarmee het type Porsche verhuld blijft. Het door Achtung! ontwikkelde platform Porsche Blind Trade wordt ondersteund met een campagne online en in print en roept autobezitters op hun auto blind te ruilen tegen een nog onbekend model van Porsche.
Vanaf deze week kunnen autobezitters hun auto aanbieden via Porsche.nl/blindtrade. Bij de kick-off van de campagne is het nieuwe model nog volledig verborgen. Elke twee dagen, gedurende twintig dagen, wordt een nieuwe feature van het geheime model onthuld. Hoe eerder bezitters blind hun auto durven te ruilen tegen de onbekende Porsche, des te groter de kans wordt om het nieuwe model te winnen.
Daarnaast zijn de waarde van de ingezette auto en de motivatie ook doorslaggevend voor wie uiteindelijk op 31 maart 2014 de sleutels van de nieuwe Porsche overhandigd krijgt van oud-premier en autofanaat Jan Peter Balkenende. De winnaar rijdt weg in de nieuwe bolide zonder bij te betalen en de Nederlandse importeur van Porsche wordt de eigenaar van de ingeleverde auto.
Credits
Creatie & design: Achtung!
Verantwoordelijk bij klant: Eugénie Vossen, Ingrid Oudejans
Development: Random
3D: Renascent (Joost Korngold)
Motion design teaser: Achtung! & Woodwork
Geluid: Big Orange
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing