De marketingtransfers van week 17, 2024

De marketingtransfers van week 17, 2024
  • Bureaus
  • 26 apr 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

Ondanks de naderende meivakantie (niet op de redactie trouwens, wij zijn 24/7 keihard aan het werk) zijn er toch nog harde werkers die in hun nieuwe functie bij hun nieuwe werkgever nóg harder gaan werken. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

100%, voorheen Halal, heeft Folkert Verdoorn aangenomen als regisseur. Het is hun eerste personele verrijking na de herlancering. Verdoorn begon zijn carrière als muzikant, maar stapte over naar film toen gehoorverlies hem dwong een nieuwe artistieke richting te kiezen. Zijn eerste muziekvideo voor de Koerdisch-Nederlandse zangeres Naaz werd bekroond met een Edison Award en een Vimeo Staff Pick. In zijn portfolio staan samenwerkingen met merken als Adidas, Zalando, Daily Paper, en Paris Saint-Germain.
Verdoorn gaat er 100% voor: ‘Ik heb altijd een zwak gehad voor de gedurfde en vernieuwende manier waarop 100% verhalen vertelt. Hun werk spreekt me niet alleen aan als kijker, maar het daagt me ook uit als filmmaker die graag de grenzen opzoekt. De gedrevenheid van 100% om vernieuwende content te creëren, past perfect bij mijn artistieke ambities en wat ik met mijn films wil bereiken.'


Folkert Verdoorn.

Jos Kel is per 1 april gestart als Creative Director bij &MediaGroup, een initiatief van Britt Hogenhuis en Sophie van der Schaft. Kel is geen onbekende voor &MediaGroup. Als Creative Director van sneakermerk Hub Footwear werkte hij jarenlang nauw samen met het Amsterdamse mediabedrijf, dat voor het sneakermerk onder andere social media management en influencer marketing verzorgde. Na zeven jaar maakt hij nu de overstap van het betalen van de rekening naar het ontvangen van salaris.
Kel krijgt bij &MediaGroup de leiding over Creative Studio - de creatieve tak van &MediaGroup - en stelt zich binnen het hele bedrijf op als overkoepelende creative allrounder. ‘Ik leef voor de eenvoud van een goed concept en geloof in de design filosofie; vanuit een mooi design een goed concept maken is moeilijk. Vanuit een goed concept een mooi design maken is makkelijk. Een ervaren Creative Director moet uitblinken in het motiveren en trechteren van creatieve ideeën. Zowel voor zichzelf als voor andere mensen. Dit doe ik door mijn design filosofie door te voeren’ aldus Kel.


Jos Kel.

Sander Pluijm start per 1 juni als Director Content Strategy bij AM Beyond* (deze asteriks is een designelement, u hoeft niet naar beneden te scrollen voor meer uitleg), het content label van Abovo Maxlead. Hiervoor vervulde hij de rol van Head of Creative Media & Innovation bij UM. Pluijm heeft de afgelopen 9 jaar gewerkt bij mediabureau UM en was daar de drijvende kracht achter het creatieve label UM Studios. Eerder in zijn carrière werkte hij bij onder meer BNN, TVBV en Endemol als Executive Producer, Senior Creative Strategist, Regisseur en Eindredacteur. Pluijm is ook betrokken bij de VIA Taskforce Creative AI, waar hij zich hard maakt voor meer creativiteit in de media.
Pluijm: ‘Ik sla persoonlijk erg aan op de positieve energie en het ondernemerschap dat in Abovo Maxlead zit. Een onafhankelijk bureau dat de gevestigde orde durft te challengen. Dat past goed bij mijn DNA. De afgelopen jaren heb ik het bureau enorm zien ontwikkelen. In zo’n omgeving wil ik mijn kennis en kunde op het gebied van (branded) content, creatieve media- en marketing graag inzetten en bijdragen aan de verdere ontwikkeling en het momentum van Abovo Maxlead.’


Sander Pluijm.

Titus Eikelboom is toegetreden als partner bij DropOuts, een Amsterdams reclamebureau dat graag impact wil maken. Als social enterprise zet het bureau zich in om talentvolle jongeren een kans te geven zich creatief te ontwikkelen. Samen met Antoinette de Ridder wordt Eikelboom verantwoordelijk voor de dagelijkse bedrijfsvoering waarbij hij zich o.a. richt op new business development en strategie.
Eikelboom, voormalig eigenaar van het mediabureau Stroom, was de afgelopen tijd werkzaam als strategisch adviseur van de Richli Media Group. In die hoedanigheid was hij verleden jaar kwartiermaker bij Funk-e, de specialist op het gebied van verandercommunicatie. Daarnaast is hij als impact investeerder betrokken bij Valyuu en The Social Handshake.
Eikelboom: ‘Bureaus hebben vanuit hun positie de plicht om zich in te zetten voor een betere wereld. Bij DropOuts zit dit in het DNA van de organisatie. Ik kijk er dan ook naar uit om de unieke positie van DropOuts als social enterprise verder uit te bouwen.’


Titus Eikelboom en met Antoinette de Ridder.

Kan het ook kort? Zeker. Paul de Jongh meldt op zijn LinkedIn-account dat hij een nieuwe functie heeft als Associate Creative Director bij TBWA\Neboko. Waarvan acte.


Paul de Jongh.

Wasserman Benelux heeft een nieuwe account director: Vincent Bogaers. Bogaers heeft ruim 10 jaar ervaring in activatie marketing. Zijn portfolio omvat samenwerkingen met merken als Lipton Ice Tea, Heineken, Samsung, Renault en Duracell. In zijn nieuwe rol als account director zal Vincent verantwoordelijk zijn voor het beheren en uitbreiden van de klantrelaties en het coördineren en beheren van projecten in Nederland.
 ‘Ik ben erg blij met de door Wasserman geboden uitdaging waarin ik mijn ervaring, creativiteit en netwerk perfect kan inzetten voor mijn grootste passies, zoals marketing, events, en experiences, en dat in zowel sport als andere vormen van entertainment. Fantastisch dat dit alles is samengevoegd in één functie en ik kijk er enorm naar uit om mooie samenwerkingen op te zetten en de business in Nederland verder uit te bouwen!’ zegt een erg blije Vincent Bogaers.


Vincent Bogaers.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken