Pink Elephant start campagne 'Think Pink'

Pink Elephant start campagne 'Think Pink'
  • Bureaus
  • 17 sep 2014 @ 09:58
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesBrandingZakelijkInnovatie

Pink Elephant start vandaag met een branding-campagne op radio, billboards en online media. Deze 'Think Pink'-campagne ligt in het verlengde van de naamsverandering die begin 2014 is doorgevoerd. Het bedrijf is zelf verantwoordelijk voor de campagne, in samenwerking met PR-bureau L&DJ.

'Onze partners en klanten zijn inmiddels gewend aan de nieuwe naam', zegt Piet van Vugt, CEO van Pink Elephant. 'Naast onze sponsoring van Go Ahead Eagles willen we nu nog breder in de markt laten zien dat Pink Elephant weer op grote schaal in Nederland actief is.'

De campagne van Pink Elephant is gericht op het vergroten van de naamsbekendheid, maar ook om de kernwaardes van het bedrijf uit te dragen. De rol van mensen is een centraal element in dat verhaal: 'Wij geloven dat de combinatie van mensen en IT de strategische middelen zijn van de marktleiders van de toekomst', legt Van Vugt uit. 'Think Pink staat voor anders denken, innovatie en nieuwe technologie. Wij helpen klanten los te breken uit hun traditionele bedrijfsmodellen door de juiste inzet van techniek, maar vooral ook door de kennis en ervaring van de mensen binnen hun organisatie beter te gebruiken.'

De Think Pink-campagne is daarnaast ook gericht op recruitment, om de groei van de organisatie beter te kunnen ondersteunen. Van Vugt: 'Wij zoeken veel nieuwe medewerkers, van customer service en marketing tot netwerkprofessionals en consultants. Dat is dus ook de boodschap aan de markt: Pink Elephant is weer actief in Nederland en we’re hiring!'

Pink Elephant is een internationale organisatie met een merknaam die in Nederland nog steeds voor veel herkenning zorgt. Dat is opvallend, want de naam verdween vanaf 2004 van de Nederlandse markt na diverse overnames. 'Pink Elephant werd opgericht rond 1980, toen IT-bedrijven nog dun gezaaid waren', aldus Van Vugt. 'De naam en de reputatie van het bedrijf zijn daardoor nog steeds zeer bekend in Nederland. In 2011, toen ons bedrijf nog Nobel heette, namen wij de Nederlandse opleidingen- en consultancy-tak van Pink Elephant over. Die was sinds 2009 weer nieuw leven ingeblazen door één van de oprichters.'

Begin 2014 is het bedrijf Pink Elephant als leidende merknaam gaan gebruiken. Enerzijds voor de herkenning, maar ook om de bedrijfstransformatie van IT-leverancier naar business-consultancy te onderstrepen. Van Vugt: 'De volgende fase is nu om de naam en het gedachtengoed van het nieuwe Pink Elephant weer uit te dragen in Nederland.' 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken