Pink Elephant start campagne 'Think Pink'
- Bureaus
- 17 sep 2014 @ 09:58
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesBrandingZakelijkInnovatie
- 17 sep 2014 @ 09:58
- Redactie Bureaus
Pink Elephant start vandaag met een branding-campagne op radio, billboards en online media. Deze 'Think Pink'-campagne ligt in het verlengde van de naamsverandering die begin 2014 is doorgevoerd. Het bedrijf is zelf verantwoordelijk voor de campagne, in samenwerking met PR-bureau L&DJ.
'Onze partners en klanten zijn inmiddels gewend aan de nieuwe naam', zegt Piet van Vugt, CEO van Pink Elephant. 'Naast onze sponsoring van Go Ahead Eagles willen we nu nog breder in de markt laten zien dat Pink Elephant weer op grote schaal in Nederland actief is.'
De campagne van Pink Elephant is gericht op het vergroten van de naamsbekendheid, maar ook om de kernwaardes van het bedrijf uit te dragen. De rol van mensen is een centraal element in dat verhaal: 'Wij geloven dat de combinatie van mensen en IT de strategische middelen zijn van de marktleiders van de toekomst', legt Van Vugt uit. 'Think Pink staat voor anders denken, innovatie en nieuwe technologie. Wij helpen klanten los te breken uit hun traditionele bedrijfsmodellen door de juiste inzet van techniek, maar vooral ook door de kennis en ervaring van de mensen binnen hun organisatie beter te gebruiken.'
De Think Pink-campagne is daarnaast ook gericht op recruitment, om de groei van de organisatie beter te kunnen ondersteunen. Van Vugt: 'Wij zoeken veel nieuwe medewerkers, van customer service en marketing tot netwerkprofessionals en consultants. Dat is dus ook de boodschap aan de markt: Pink Elephant is weer actief in Nederland en we’re hiring!'
Pink Elephant is een internationale organisatie met een merknaam die in Nederland nog steeds voor veel herkenning zorgt. Dat is opvallend, want de naam verdween vanaf 2004 van de Nederlandse markt na diverse overnames. 'Pink Elephant werd opgericht rond 1980, toen IT-bedrijven nog dun gezaaid waren', aldus Van Vugt. 'De naam en de reputatie van het bedrijf zijn daardoor nog steeds zeer bekend in Nederland. In 2011, toen ons bedrijf nog Nobel heette, namen wij de Nederlandse opleidingen- en consultancy-tak van Pink Elephant over. Die was sinds 2009 weer nieuw leven ingeblazen door één van de oprichters.'
Begin 2014 is het bedrijf Pink Elephant als leidende merknaam gaan gebruiken. Enerzijds voor de herkenning, maar ook om de bedrijfstransformatie van IT-leverancier naar business-consultancy te onderstrepen. Van Vugt: 'De volgende fase is nu om de naam en het gedachtengoed van het nieuwe Pink Elephant weer uit te dragen in Nederland.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- branding
- naamsbekendheid
- campagne
- Think Pink
- Pink Elephant
- L&DJ
- dienstverlener
- recruitment
- IT
- merk
- Nobel
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing