Danny Brugman en Elif Algu over Branding a Better World

Danny Brugman en Elif Algu over Branding a Better World
  • Bureaus
  • 9 jan 2015 @ 11:55
  • Link
  • Dewi Smeenk
    Dewi Smeenk

    Freelance Redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • InterviewMarketing

Social Mediapionier Danny Brugman gaat als Managing Director aan de slag bij Branding a Better World, creatief communicatiebureau voor duurzame merken. Wij spreken Elif Algu, Creative Director van Branding a Better World en Danny Brugman over hun plannen voor 2015.

Dag Danny en Elif, gefeliciteerd met deze samenwerking! Hoe gaat het? Zijn jullie er klaar voor?
'Dankjewel! We zijn het jaar meteen goed en druk begonnen met een mooie pitch, een nieuwe klant en de ontwikkeling van een grote campagne. Dus we zijn er niet alleen klaar voor, we zitten er al midden in.'

Waar zitten jullie, wat doen jullie? Wie zijn jullie klanten?
'We zitten in Amsterdam in de Posthoornkerk op de Haarlemmerstraat. We maken duurzame communicatie voor duurzame merken. Voor merken die van toegevoegde waarde zijn voor mens, milieu en maatschappij. En onze naam zegt niet alleen wat we doen, maar is ook onze missie. Alle campagnes en communicatieconcepten die we maken, moeten bijdragen aan een betere wereld. Dat doen we niet op de geitenwollensok-manier maar juist op een moderne, creatieve en inspirerende manier. We maken duurzaam cool! En dat doen we onder andere voor Weleda, Piramide thee, Nederland Elektrisch, Hoom energiezuinig wonen en Schiphol duurzaam.

Danny:  Ik ga me bezighouden met de dagelijkse leiding van het account team en new business om verdere groei te realiseren. Elif zal zich met name richting op het creatieve werk, de strategie en visie van het bureau. Elif: Je zou Danny onze zakelijke leider kunnen noemen en mij de artistieke leider.'

Hoe verschilt Branding a Better World van andere communicatiebureaus? Wat doet Branding a Better World wat anderen niet doen?
'Ik moet eerlijk bekennen dat we ons niet zo bezighouden met wat andere bureaus doen dus het verschil kan ik daarom niet benoemen. We voelen ons in de bureauwereld ook wel een beetje een outcast. Ik kan je wel vertellen wat we wel doen. We zijn een bureau wat uit een intrinsieke motivatie is ontstaan met een missie en werken uitsluitend voor duurzame merken. De taal van niet duurzame merken begrijpen we niet, dus dat maakt het lastig om voor ze te werken. De taal van duurzame merken begrijpen we als geen ander. Niet alleen delen we dezelfde dna, visie en ambitie waardoor we per definitie een goede match vormen, maar we begrijpen hoe we deze merken op de juiste manier kunnen laten groeien. Met de juiste strategie, tone of voice en creatief werk. Dat kunnen we doordat we deze merken goed aanvoelen, de inhoud begrijpen en het domein duurzaamheid beheersen in kennis en netwerk. Duurzaam kan je echt goed bedienen als je duurzaam begrijpt en echt voelt.'

Wat gaat Danny bijdragen aan de campagnes van Branding a Better World?
'Elif: Danny kreeg heel Nederland zover om hun batterijen te gaan inzamelen via Stichting Batterijen en heeft het groene online lifestyleplatform Greenzine opgezet. Duurzaamheid groter en bekender maken is hem dus niet vreemd. Hij zal verantwoordelijk worden voor al onze accounts en daarin meedenken op strategievlak. Daarnaast zal zijn bijdrage met name liggen op social media oplossingen aandragen binnen alle campagnes gezien zijn ervaring en know how op dit vlak.'

Wat zijn de ambities voor 2015?
'We willen mensen de duurzame kant op bewegen en dat kan niet zonder ambitie. Duurzaam is hot nu, maar nog steeds wel niche. Er wordt veel gepraat en nog maar te weinig gedaan. Onze taak om daar verandering in te brengen. Aan het einde van het jaar moet de balans weer zijn opgemaakt met positief resultaat die we hebben geboekt om duurzame merken groter te maken.'

Wat is het laatste nieuws?
'We gaan dit jaar hard groeien! We gaan dit jaar meer het podium pakken en zichtbaar worden. We horen te vaak dat we the best kept secret in Amsterdam zijn. Logisch omdat we niet bezig zijn geweest met onze eigen profilering en daar ook wel te bescheiden opstelling in hebben gehad. Je gaat dus meer van ons horen!'

brandingabetterworld.com

Dewi Smeenk

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken