Jan Driessen (Q&A): 'Sail moet vijf dagen trending zijn'
- Bureaus
- 20 aug 2015 @ 15:50
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaCommunicatiePromotiePREvenement
- 20 aug 2015 @ 15:50
- Redactie Media
Niemand kan deze dagen op Sail Amsterdam heen. De gehele communicatie van dit mega-event is in handen van het jonge bureau Q&A Communicatie, van voormalig Aegon-communicatiebaas en BVA-voorzitter Jan Driessen. Hoe gaat zijn communicatiebureau te werk tijdens Sail 2015?
'Q&A Communicatie is een jaar geleden door Sail Event Partners (SEP) gevraagd om een visiedocument te schrijven', laat Jan Driessen weten. 'Wat moet de moderne positionering zijn van een
dergelijke nautisch event? Hoe maken we Sail ook vandaag de dag relevant voor jongeren en hoe legitimeren we al die zakelijke partners om actief deel te nemen.'
De ruim 50 tot ieders verbeelding sprekende Tall Ships vormen nog altijd het hart van Sail, aldus Driessen. 'Ze tonen letterlijk onze handelsgeest, de durf, de internationale blik, de tolerantie en het grensverleggend denken. Sail laat ons zien dat het onmogelijke mogelijk is. Dat we grenzen moeten durven verleggen om nieuwe werelden te ontdekken. En dat we de belangrijkste lessen ook echt kunnen leren uit onze geschiedenis. Sail Amsterdam 2015 is op deze manier niet alleen een spiegel naar het verleden maar biedt zo ook een veelbelovend en relevant venster op de toekomst.' Vanwege die insights is als motto gekozen voor de heldere positionering: 'Van Gouden verleden naar een Gouden toekomst.'
Q&A breidt Sail-team uit van 6 naar 75 mensen
Momenteel werkt Q&A met een klein kernteam (6 fte) aan alle communicatie van Sail Amsterdam. Lucette Bruinsma is hoofd communicatie. 'De draaiboeken zijn geschreven
en geoefend. De meeste teksten liggen klaar. De contacten met alle stakeholders
lopen goed. De sponsoren willen natuurlijk altijd meer, maar ook hier is de samenwerking professioneel. En zijn hun individuele activaties rond Sail trotsmakend.'
De aandacht vanuit de journalistiek is overweldigend, maar perscoördinator Marieke
Haverlag heeft de regie strak in handen. 'Deze week is het publiciteitscentrum en perscentrum uitgebreid tot 75 fte, waarvan de meeste vrijwilligers zijn.'
Sail Amsterdam moet ook de eerste echte 'Social Media Sail' worden. Driessen: 'Daarom zijn we als Q&A zo verheugd met hoofdsponsor KPN. Samen met het team van KPN kunnen we via een heel coole Sail Social Media Boot echt ter plaatse communiceren.'
Circa honderd vloggers, bloggers, fotografen, ambassadeurs en editors zullen gedurende vijf dagen #SAIL2015 tot trending topic maken. Social Media-managers Nina van der
Giessen en Chris Janssen hebben alles nauwgezet voorbereid en zijn deze week echt de aanjagers. Driessen: 'We kijken uit naar een communicatief sterk en overtuigend Sail Amsterdam!'
Over de publiciteit rond #SAIL2015 hebben we weinig te klagen. Heel Nederland weet dat de Tall Ships er weer zijn. pic.twitter.com/IAGCreiPEu
— Jan Driessen (@JanDriessen) August 20, 2015
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- promotie
- evenement
- #SAIL2015
- sponsors
- social media
- Sail Amsterdam
- Q&A
- organisatie
- KPN
- communicatie
- persbeleid
- media
- PR
- Sail Event Partners
- bureau
- SEP
- pers
- Jan Driessen
- partners
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Cannes Lions benoemt Unilever tot... 13-05-2024
- Start campagne 'iDeal wordt nog wat... 13-05-2024
- Lemon laat koala kinderen roepen 10-05-2024
- De marketingtransfers van week 19,... 10-05-2024
- Dutch Creativity Awards 2024: 100... 09-05-2024
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust... 08-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing