Jan Driessen (Q&A): 'Sail moet vijf dagen trending zijn'

Jan Driessen (Q&A): 'Sail moet vijf dagen trending zijn'
  • Bureaus
  • 20 aug 2015 @ 15:50
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • MediaCommunicatiePromotiePREvenement

Niemand kan deze dagen op Sail Amsterdam heen. De gehele communicatie van dit mega-event is in handen van het jonge bureau Q&A Communicatie, van voormalig Aegon-communicatiebaas en BVA-voorzitter Jan Driessen. Hoe gaat zijn communicatiebureau te werk tijdens Sail 2015?

'Q&A Communicatie is een jaar geleden door Sail Event Partners (SEP) gevraagd om een visiedocument te schrijven', laat Jan Driessen weten. 'Wat moet de moderne positionering zijn van een
dergelijke nautisch event? Hoe maken we Sail ook vandaag de dag relevant voor jongeren en hoe legitimeren we al die zakelijke partners om actief deel te nemen.'

De ruim 50 tot ieders verbeelding sprekende Tall Ships vormen nog altijd het hart van Sail, aldus Driessen. 'Ze tonen letterlijk onze handelsgeest, de durf, de internationale blik, de tolerantie en het grensverleggend denken. Sail laat ons zien dat het onmogelijke mogelijk is. Dat we grenzen moeten durven verleggen om nieuwe werelden te ontdekken. En dat we de belangrijkste lessen ook echt kunnen leren uit onze geschiedenis. Sail Amsterdam 2015 is op deze manier niet alleen een spiegel naar het verleden maar biedt zo ook een veelbelovend en relevant venster op de toekomst.' Vanwege die insights is als motto gekozen voor de heldere positionering: 'Van Gouden verleden naar een Gouden toekomst.'

Q&A breidt Sail-team uit van 6 naar 75 mensen

Momenteel werkt Q&A met een klein kernteam (6 fte) aan alle communicatie van Sail Amsterdam. Lucette Bruinsma is hoofd communicatie. 'De draaiboeken zijn geschreven
en geoefend. De meeste teksten liggen klaar. De contacten met alle stakeholders
lopen goed. De sponsoren willen natuurlijk altijd meer, maar ook hier is de samenwerking professioneel. En zijn hun individuele activaties rond Sail trotsmakend.'

De aandacht vanuit de journalistiek is overweldigend, maar perscoördinator Marieke
Haverlag heeft de regie strak in handen. 'Deze week is het publiciteitscentrum en perscentrum uitgebreid tot 75 fte, waarvan de meeste vrijwilligers zijn.'

Sail Amsterdam moet ook de eerste echte 'Social Media Sail' worden. Driessen: 'Daarom zijn we als Q&A zo verheugd met hoofdsponsor KPN. Samen met het team van KPN kunnen we via een heel coole Sail Social Media Boot echt ter plaatse communiceren.'

Circa honderd vloggers, bloggers, fotografen, ambassadeurs en editors zullen gedurende vijf dagen #SAIL2015 tot trending topic maken. Social Media-managers Nina van der
Giessen en Chris Janssen hebben alles nauwgezet voorbereid en zijn deze week echt de aanjagers. Driessen: 'We kijken uit naar een communicatief sterk en overtuigend Sail Amsterdam!' 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken