AdForum PHNX Awards 2024 open voor inzendingen

AdForum PHNX Awards 2024 open voor inzendingen
  • Bureaus
  • 5 feb 2024 @ 17:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardEvenement

Voor het vijfde jaar biedt de competitie PHNX met een bijzondere jurysamenstelling deelname aan de internationale competitie met gratis toegang tot de shortlist. Dit laagdrempelige idee ontstond tijdens de pandemie en is geprolongeerd.

De AdForum PHNX Awards 2024 zijn nu open voor inzenders tot 5 april 2024. De toegangsfee is als gezegd gratis tot het werk een shortlist-positie behaalt. Doel is mooie internationale reclame te bekronen, zonder entrance fee.

Inzenders betalen alleen een vergoeding (€ 199,-) als hun werk doorkomt in de uiteindelijke selectie. Dit maakt de PHNX naar eigen zeggen een van ‘s werelds meest toegankelijke onderscheidingen. De jury bestaat volgens moederbedrijf Maydream, bekend van Adforum, uit creatieven, marktleiders, marketeers, strategen, journalisten en consultants. 'Het resultaat voor deelnemers is geweldige feedback van de gemeenschap, plus de kans op berichtgeving in de pers. (...) De PHNX, gelanceerd in het hart van de lockdown in 2020, stond oorspronkelijk op om het essentiële te erkennen rol die creativiteit speelt in de samenleving. Het succes leidde tot een nieuwe speler in het wereldwijd prijzenlandschap, met een missie om te bewijzen dat niets de creativiteit kan tegenhouden', aldus de organisatie.

Dit jaar zijn er 26 categorieën onder vijf thema's:

  • Film;
  • Print;
  • Strategie & Techniek;
  • Digitaal;
  • Ontwerp en
  • Goede doelen.

De shortlist wordt op 24 april 2024 gepubliceerd. Onder het motto 'The world’s most accessible and democratic awards show' is ook de jurydeelname voor vakgenoten opengesteld.

Philippe Paget, ceo van AdForum / Maydream en oprichter van PHNX voegt toe: 'Creativiteit was mijn toetssteen toen ik PHNX Awards lanceerde. Dat was in een periode waarin iedereen dacht dat marcom-prijzen ongepast waren. Toen wist ik, net als nu, dat creativiteit juist het verschil kan maken. Verbeeldingskracht kan ook bij tegenspoed verbetering en inspiratie brengen, door met magie in marketingcommunicatie op de proppen te komen.'
(PvWK)

Doe mee, schrijf je in of kijk voor meer informatie op deze link.

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken