Schweppes zoekt met XXS naar slechtste bartender

Schweppes zoekt met XXS naar slechtste bartender
  • Bureaus
  • 21 mrt 2018 @ 00:18
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ActivatieMerkenCampagnesOutdoor

Opmerkelijke crossmediale campagne: Schweppes zoekt een ‘Worst Bartender’. Met deze campagne, ontwikkeld door XXS Amsterdam, zoekt het frisdrankmerk mensen met nul bar-ervaring die een serieuze carrière-switch willen maken tot professionele bartender.

De nieuwe online serie ‘From Zero to Bar Hero’ volgt de verkozen kandidaat tijdens zijn opleiding, begeleid door diverse experts uit het vak. De start was eerder deze maand tijdens Amsterdam Cocktail Week. Waar de stad vol hing met wervingsposters. Met teksten zoals: 'For those who think sex on the beach is sex on the beach' en 'For those who think bloody mary is a horror movie' spreken we de perfecte kandidaat aan: amateurs die de namen van de cocktail niet eens kennen.

Met deze campagne brengt Schweppes een ode aan het vakmanschap van de bartender. Niet door een professionele bartender in de spotlight te zetten, maar juist door in te zoomen op het intensieve proces van een onervaren persoon die zich de ambacht eigen gaat maken. Geheel volgens het ‘acquired taste’ credo van Schweppes: the best things in life are acquired, not given.

Tijdens de serie wordt de verkozen 'zero' gevolgd in zijn opleiding tot 'Bar Hero' met onder meer Tess Posthumus (‘s werelds beste barvrouw) als persoonlijke mentor. Naar verwachting zal de online serie vanaf mei te zien zijn op Schweppes.nl en de verschillende social media kanalen.

Credits

Klant: Coca-Cola European Partners, exclusieve licentiehouder Nederland vanSchweppes International Limited.
Verantwoordelijk bij klant: Karin Steenvoorden, Joost Dijkstra, Laura Huerta,
Bureau: XXS Amsterdam
Concept & Creatie: Barend Stegeman, Wessel Beumer, John de Vries, René Verbong
Strategie: Michael van den Brande
Account: Max de Vries, Marthe Driest
Producer: Robbert Boom
Illustrator: Yau Hoong Tang
Productie: Towel Media

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken