Bonprix en 180 Kingsday brengen ode aan alle vrouwen
- Bureaus
- 2 mei 2018 @ 09:45
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - CampagnesCommercialsE-commerceMerken
- 2 mei 2018 @ 09:45
- Redactie Bureaus
Bonprix, onderdeel van e-tailer Otto Group, vaart een compleet nieuwe koers in de nieuwe pan-Europese campagne van 180 Kingsday. De slogan ‘Bonprix, it’s me' krijgt een nieuwe lading en daagt iedereen uit na te denken hoe zij naar vrouwen van middelbare leeftijd kijken. Klopt dit wel met de realiteit?
De nieuwe campagne is een ode aan vrouwen van alle leeftijden, vormen, maten en lagen van de maatschappij en bewijst dat er altijd meer dan je op het eerste gezicht ziet.
De online retailer heeft haar identiteit herontdekt door de vooroordelen en misvattingen rond bonprix aan te pakken, beginnend bij haar doelgroep van vrouwen boven de 40. Het belangrijkste inzicht is dat vrouwen vaak denken dat bonprix niet voor hun is. Wanneer ze de website echter bezoeken beseffen ze dat het aanbod zo divers is en dat de kwaliteit van de producten zo hoog, dat er altijd wel iets is dat perfect bij ze past. bonprix is dus meer dan je op het eerste gezicht ziet en hetzelfde geldt voor vrouwen vanaf 30 jaar.
Complete transformatie
De nieuwe campagne maakt deel uit van een interne en externe transformatie van het label, dat bedacht en uitgevoerd is door haar nieuwe creatieve partner 180 Kingsday, dat eind 2017 de pitch voor het account won. De opdracht voor de pitch was een strategie te ontwikkelen die het merk zou laten evolueren. Het antwoord van 180 Kingsday was om dit niet alleen te doen middels commercials, maar om het door te voeren door het hele bedrijf. Om dit te realiseren hebben zij nauw samengewerkt met diverse teams bij bonprix. De nieuwe positionering en strategie zijn een game changer voor het merk, met als doel bereik vergroten en een consistente, inspirerende customer journey bieden.
Deels vox-pop, deels videoclip
De nieuwe campagne bewijst op een inspirerende en vrolijke manier dat het leven van vrouwen niet stopt tijdens hun 30e, 40e, 50e en 60e levensjaar - integendeel zelfs. De campagne bevat echte en authentieke vrouwen in het midden van hun leven die afrekenen met de vooroordelen rond het concept ‘suffe tante’ en de generalisatie van vrouwen met kinderen. De campagne film bestaat voor een deel uit de oude-schoolmethodologie voor reclame, het vox-pop interview, en deels uit een videoclip met echte vrouwen die zich net zo lekker in hun vel zitten als dat zij zich comfortable voelen met hun identiteit.
Lars Gerber, Vice President van Bonprix's Global Brand & Communication: 'Naast hun uitstekende ideeën, houden wij van de sterke merk- en digitale expertise die 180 Kingsday's enthousiaste, internationale team biedt. Onze nieuwe merkcommunicatie is voortgekomen uit onze belofte om mode te maken voor zelfbewuste vrouwen die het leven omhelzen en weigeren te doen alsof ze iets of iemand anders zijn dan zijzelf. De nieuwste campagne illustreert wat de kern is van 'bonprix - it’s me!' De ondeugende toon die we hebben aangenomen, is een weerspiegeling van hoe wij zelfvertrouwen hebben gewonnen als merk en niet bang zijn dit te laten zien.'
'Eerbetoon aan alle vrouwen'
Tiina Salzberg, Executive Strategy Director, 180 Kingsday: 'Vrouwen zijn geweldig. Complex. Krachtig. Briljant. Mooi. Eigenzinnig. Fascinerend. Zorgzaam. Deze campagne is een eerbetoon aan alle vrouwen en tegelijkertijd een bedankje omdat ze zijn wie ze zijn. Het is ook een goed voorbeeld van de kracht van 180-denken: een merk transformeren en de organisatie die sterke, duidelijke visie laten uitdragen. We zijn zo dankbaar voor het vertrouwen van en de samenwerking met het team bij Bonprix.'
Kalle Hellzen, Executive Creative Director, 180 Kingsday: 'We zagen al snel dat er meer was dan men in eerste instantie denk als het gaat om Bonprix, haar aanbod en klanten. Ik weet zeker dat de wereld hetzelfde zal voelen voor deze campagne als wij. Het team van bonprix vertrouwden ons toe ze mee te nemen naar een plek die wat provocerender en onderscheidender is, iets wat zo belangrijk is omdat daar de meest interessante dingen gebeuren.'
De nieuwe positionering 'Bonprix, it's me' is sinds afgelopen week uitgerold in Duitsland, Frankrijk en Nederland. De geïntegreerde campagne omvat tv, print, OOH, on- en offline activaties.
Credits
Klant: bonprix, Hamburg (Germany)
Bureau: 180 Kingsday, Amsterdam
Director: Ace Norton
DOP: Erik Henrikson
Editor: Dan Sherwen
Post-production: Glassworks, Amsterdam
Music consultancy and production: Sizzer Amsterdam
Sound: The Ambassadors, Amsterdam
Graphic Design: Circus Family, Amsterdam
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing