Na jaar corona brengt Jägermeister opnieuw ode aan nachtleven
- Bureaus
- 18 mrt 2021 @ 16:05
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Video
- 18 mrt 2021 @ 16:05
- Lucas Boon
Sinds de coronacrisis zijn er al een hoop harten onder riemen gestoken, niet in de laatste plaats voor het nachtleven. Toch brengt Jägermeister vandaag in zijn nieuwe campagne 'een ode aan de nacht'.
Het betreft het vervolg op de langer lopende Save the night-campagne, die Jägermeister in maart 2020 inzette om artiesten een steuntje in de rug te geven. Ditmaal presenteert het drankmerk een 'extra push' in de vorm van een online video, die de internationale nachtcultuur in de breedste zin van het woord moet helpen, nu horeca (clubs, discotheken) vanwege de coronacrisis al een jaar lang geen bezoekers mogen ontvangen. In de gelikte video (bij Jägermeister inhouse ontwikkeld) komen sferische beelden van zowel lege als volle dansvloeren voorbij -zoals we die het afgelopen jaar vaker hebben gezien- en kijken we naar zogenoemde kunstenaars van de nacht, denk aan dj's en fashionista's. ‘De nacht is meer dan een deel van de dag. Het is een plek voor vrijheid, creativiteit en inspiratie', aldus de voice-over.
Sympathiek
Hoewel het idee en de ‘iconische beelden’, aldus Jägermeister, weinig vernieuwend te noemen zijn, is het doel van de campagne zonder meer sympathiek: zo presenteert Jägermeister het zogenoemde Meister Fund, waarmee het merk de nachtcultuur financiële steun wil bieden. Geïnteresseerden kunnen hier doneren.
Kas Knikkink, senior brand manager bij Jägermeister, zegt: 'Als merk zijn we diepgeworteld in het nachtleven. De culturele kaalslag die zich sinds de intrede van corona voltrekt, gaat ons dan ook aan het hart. We willen iets terugdoen voor de artiesten en organisaties uit de nachtcultuur die het moeilijk hebben. Deze campagne is een toezegging dat we ons steentje bijdragen; niet alleen in coronatijd, maar ook daarna.'
De online video wordt uitgerold op de social media-kanalen van Jägermeister. Bekijk ‘m hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt naar weekend’-campagne
- Dutch Creativity Awards 2024: 100 grote winnaar
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte leven’ vast te leggen
- Xite presenteert nieuwe merkidentiteit
- Nieuwe campagne Eurojackpot focust niet op winnen
- Echte verhalen in campagne Sanquin om bloeddonoren te werven
Laatste Nieuws
- Koekjesfabrikant Lotus Biscoff... 16-05-2024
- Unox good pasta zoekt hongerige... 16-05-2024
- Humanitas krijgt jaarlang gratis... 16-05-2024
- Nederland twee marketingbureaus rijker16-05-2024
- Triceratops-kudde komt tot leven in... 15-05-2024
- Lu zet familie Froger in om het... 15-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing