TBWA Nederland benoemt Marc van Eck tot Chief Growth Officer

TBWA Nederland benoemt Marc van Eck tot Chief Growth Officer
  • Bureaus
  • 13 jan 2023 @ 09:48
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Marc van Eck (56), oprichter en partner van New Growth Strategies, is per 1 februari 2023 benoemd tot Chief Growth Officer van TBWA Nederland. In zijn nieuwe rol zal hij zich primair bezighouden met het helpen van klanten om hun commerciële doelen te (her)definiëren en realiseren.

Van Eck blijft bovendien betrokken bij New Growth Strategies, het strategisch en marketingadviesbureau dat klanten helpt bij het veroveren en implementeren van een positie in de markt met het merk als kompas. New Growth Strategies helpt deze positie samen met directies en managementteams te vertalen in strategische keuzes en te implementeren in de dagelijkse praktijk. Het zelfstandig opererende bureau, dat onderdeel is van de TBWA\Neboko Groep, bedient internationale en nationale klanten en startups en de publieke sector.

Rik Ledder, CEO van TBWA Nederland: ‘We werken nu een aantal jaar samen met Marc en zijn daar enorm enthousiast over. We spelen al langer met de gedachte hoe we Marcs toegevoegde waarde nog beter kunnen aanwenden voor onze hele organisatie. Met een rol van Marc in heel TBWA Nederland denken we dat te kunnen realiseren. Daarnaast is de dagelijkse leiding van New Growth Strategies in goede handen van medeoprichter en Managing Partner Joost van Gelder. Randy van Essen, voormalig CMO van O’Neill en VP Brand & Communications van T-Mobile zal de branding tak van New Growth Strategies gaan leiden. Inmiddels een jaar aan boord is dit met Randy in goede handen.’

Van Eck is als boardroom consultant, spreker en schrijver actief in de wereld van marketing en strategie. Sinds 2017 is hij voorzitter van het college van Register Marketeers. Tevens is hij auteur van diverse boeken (waaronder Karaktervol Positioneren en OGSM, Businessplan op 1 A4) en één van de partners van de onlangs opgerichte Iris Academy; een opleidingscollectief in de wereld van marketing & communicatie.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken