TBWA Nederland benoemt Marc van Eck tot Chief Growth Officer
- Bureaus
- 13 jan 2023 @ 09:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 13 jan 2023 @ 09:48
- Michiel van Zaane
Marc van Eck (56), oprichter en partner van New Growth Strategies, is per 1 februari 2023 benoemd tot Chief Growth Officer van TBWA Nederland. In zijn nieuwe rol zal hij zich primair bezighouden met het helpen van klanten om hun commerciële doelen te (her)definiëren en realiseren.
Van Eck blijft bovendien betrokken bij New Growth Strategies, het strategisch en marketingadviesbureau dat klanten helpt bij het veroveren en implementeren van een positie in de markt met het merk als kompas. New Growth Strategies helpt deze positie samen met directies en managementteams te vertalen in strategische keuzes en te implementeren in de dagelijkse praktijk. Het zelfstandig opererende bureau, dat onderdeel is van de TBWA\Neboko Groep, bedient internationale en nationale klanten en startups en de publieke sector.
Rik Ledder, CEO van TBWA Nederland: ‘We werken nu een aantal jaar samen met Marc en zijn daar enorm enthousiast over. We spelen al langer met de gedachte hoe we Marcs toegevoegde waarde nog beter kunnen aanwenden voor onze hele organisatie. Met een rol van Marc in heel TBWA Nederland denken we dat te kunnen realiseren. Daarnaast is de dagelijkse leiding van New Growth Strategies in goede handen van medeoprichter en Managing Partner Joost van Gelder. Randy van Essen, voormalig CMO van O’Neill en VP Brand & Communications van T-Mobile zal de branding tak van New Growth Strategies gaan leiden. Inmiddels een jaar aan boord is dit met Randy in goede handen.’
Van Eck is als boardroom consultant, spreker en schrijver actief in de wereld van marketing en strategie. Sinds 2017 is hij voorzitter van het college van Register Marketeers. Tevens is hij auteur van diverse boeken (waaronder Karaktervol Positioneren en OGSM, Businessplan op 1 A4) en één van de partners van de onlangs opgerichte Iris Academy; een opleidingscollectief in de wereld van marketing & communicatie.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing