Denise Willigers nieuwe managing director ADCN

Denise Willigers nieuwe managing director ADCN
  • Bureaus
  • 7 sep 2023 @ 05:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingCreatiePersonalia

Denise Willigers is aangesteld als managing director bij ADCN, de Nederlandse club voor creativiteit in communicatie. Ze wordt aanvoerder van het ADCN-team en werkt samen met het bestuur, partners en commissies aan de creative growth agenda. 'Iedereen moet zich thuisvoelen: van old school reclame creatief tot AI-driven animator.'

Voorganger Dinesh Sonak, die sinds 2014 de rol van MD vervulde, gaat verder als Academy & Partnerships Director om strategische partnerships en educatieprogramma (waaronder PlusPlusOne) verder uit te bouwen. Bij de Dutch Creativity Awards Ceremony op 31 oktober 2023 presenteert de ADCN Willigers officieel aan de aangesloten creatieve garde. Ook zal dan de nieuwe Board starten, belooft de club.

Denise komt van productiemaatschappij DPPLR waar ze de rol van Head of Creative Development vervulde. Eerdere functies waren aan bureauzijde waar ze zowel productie- als account-ervaring heeft opgedaan. Daarnaast geniet Denise als co-founder van de Adnight en als boardmember JongeHonden | Dutch Young Creatives extra faam binnen de creatieve industrie en onder veel opdrachtgevers die MarketingTribune volgen.

‘Door alle veranderingen van de afgelopen decennia heeft de ADCN een andere rol binnen de creatieve industrie en draait het niet alleen maar om de awards. Maar ondanks dat het zich op zoveel nieuwe vlakken profileert, blijft het boven alles een vereniging. Daar wil ik me dan ook op toeleggen: verenigen. Iedereen moet zich thuisvoelen bij ADCN: van old school reclame creatief tot AI-driven animator. Ik wil de focus leggen op het stimuleren van jaloersmakend creatief werk middels zichtbaarheid en toegankelijkheid van onze programma’s. Verder ben ik onwijs benieuwd naar waar verschillende lagen in deze industrie behoefte aan hebben’, aldus Denise.

Transformatie ADCN
Van een reclameclub is ADCN naar eigen zeggen veranderd in een 'multidisciplinaire community en educatief platform voor creative growth’, waarvoor het ontwikkelen van de beste creatieve professionals en creatieve ideeën met positieve impact centraal staat. De ADCN heeft de Lampen en Spin Awards samengevoegd tot Dutch Creativity Awards en in november 2023 vindt de derde editie van het Dutch Creativity Festival plaats, belooft de club. Nederlands wordt in de communicatie amper meer gebezigd door de ADCN. Online is er wel veel aandacht voor internationale inspiratie.

'ADCN heeft daarnaast voor members en partners verschillende Academy-programma’s ontwikkeld die professionals en teams helpen met creatief leiderschap en creative excellence. Binnenkort komen nieuwe trainingen voor specifieke creatieve disciplines en op het gebied van AI, ethiek en inclusie. Na deze transformatie die heeft plaatsgevonden onder mijn leiding gaat ADCN met de aanstelling van Denise een nieuwe fase in. In deze nieuwe fase van groei staat het verbinden van de community centraal', vult Sonak aan. 

Fris leiderschap
Jouke Vuurmans, chief creative officer van MediaMonks en co-chair van ADCN: 'Ik denk dat ik namens alle betrokkenen bij ADCN spreek dat Dinesh een ongelooflijke kracht is die zich bijna tien jaar lang heeft ingezet om ADCN opnieuw vorm te geven en de club in de huidige wereld te brengen door conventies uit te dagen en vernieuwende programma’s te ontwikkelen. Denise is in mijn ogen een waardige opvolger die een nieuwe generatie leiders vertegenwoordigt. Bescheiden maar eerlijk, ruimdenkend maar eigenwijs, managen en maken. Vanaf het eerste gesprek was het duidelijk dat ze een duidelijk standpunt had over de creatieve industrie en de rol die ADCN daarin zou moeten spelen. Ze schuwt het niet om ons en de branche uit te dagen. Met haar achtergrond als oprichter van Adnight en haar jarenlange ervaring zal zij ADCN naar een volgende fase brengen.'

Sonak: ‘Ik ben heel blij met de komst van Denise. Het is een goed moment voor fris leiderschap. Ik ben trots op de positie die we met ADCN hebben bereikt: een club voor iedereen die leergierig en nieuwsgierig is, in alle disciplines binnen ons vakgebied. Met een line-up van hoogwaardige programma’s rondom onze missie "creative growth". Ik heb al die jaren alles gegeven voor onze mooie club en de creative community en blijf dat met plezier doen in mijn nieuwe rol. ’
(PvWK)


In 2019 nam de redactie van MarketingTribune Denise al eens mee als special guest naar het ADCN gala in Casco, Amsterdam Noord

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken