Jeugdfonds Sport en Cultuur luidt noodklok

Jeugdfonds Sport en Cultuur luidt  noodklok
  • Bureaus
  • 6 sep 2023 @ 07:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnes

Het aantal aanvragen van gezinnen die door armoede de contributie of het lesgeld voor een sport- of cultuurclub niet kunnen betalen, is met maar liefst 20 procent toegenomen. Jeugdfonds Sport & Cultuur luidt de noodklok en lanceert de campagne ‘Kies een club’.

Directeur Jeugdfonds Sport & Cultuur Petra Bosman: ‘In de eerste zes maanden van 2023 werd voor 49.541 kinderen en jongeren een lidmaatschap betaald, een stijging van maar liefst 20 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Onderdeel zijn van een club zorgt onder meer voor sociale gelijkheid en leidt zelfs tot betere schoolprestaties. Lid zijn van een club, is essentieel voor de ontwikkeling van een kind.’

Remy Bonjasky
Remy Bonjasky is ambassadeur van het Jeugdfonds: ‘Ik doe het voor de kinderen die het even wat minder hebben. Ik vind het belangrijk om dat wat ik heb meegemaakt en onderweg heb opgepikt, door te geven aan de nieuwe generatie. Ik wil kinderen die het niet zo breed hebben helpen bij hun zoektocht naar zichzelf en naar gezondheid. Ik wil echt mijn steentje bijdragen om de kinderen te stimuleren en de ouders daarbij duidelijk te maken dat sporten echt goed is voor ieder kind.’

Amsterdammer van het Jaar
Kwame Agyapong-Ntra (40) is intermediair van het Jeugdfonds Sport & Cultuur en staat beter bekend als Meester Kwame: ‘Op mijn 9e verhuisde ik van Ghana naar Amsterdam-Zuidoost. Ik kreeg van iemand twee tennisrackets voor mijn verjaardag. Goedkope plastic dingen die al heel snel kapotgingen, maar mijn broertje Kofi en ik vonden het geweldig. Buurvrouw Tine zag ons bezig en zorgde voor nieuwe rackets en ballen. In no time was de hele buurt aan het tennissen. Tennissen heeft ons veel gebracht: teamgeest, samenwerken en discipline.’ Inmiddels helpt hij met zijn huiswerkinstituut nu zelf honderden kinderen en werd onlangs uitgeroepen tot Amsterdammer van het Jaar.

Sportdocent
Ook intermediair Davud Altin ervaarde hoe belangrijk het is om als kind mee te kunnen doen met sporten: ‘Vanaf mijn 12e mocht ik sporten via het toenmalige “Jeugdsportfonds. Ik voetbalde en later deed ik aan judo, ik kreeg zelfs het benodigde materiaal zoals voetbalschoenen!’ Hij ontwikkelde een grote liefde voor sport en inspireert nu zelf kinderen als sportdocent.

Kies een club
De campagne Kies een Club werd gelanceerd bij de aftrap van het nieuwe nieuwe sport- en cultuurseizoen en loopt tot en met 30 september. Doel van de campagne is om ouders te laten weten dat ze via kieseenclub.nl een aanvraag kunnen doen voor hulp bij het betalen van de sport of cultuur van hun kind.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken