Campagne 'Op zoek naar gezond' over keuzevrijheid gezond eten
- Bureaus
- 19 okt 2023 @ 10:32
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 19 okt 2023 @ 10:32
- Michiel van Zaane
De Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie (AVGG) stelt dat de keuze voor gezond eten en drinken momenteel door de voedingsindustrie onmogelijk wordt gemaakt. Daarom start de alliantie een bewustwordingscampagne.
De AVGG is een een initiatief van Diabetes Fonds, Hartstichting, Maag Lever Darm Stichting en Nierstichting. Samen met creative agency Wefilm stelt de alliantie de vraag ‘Hoe kan het dat gezond eten en drinken zo moeilijk is?’ De campagne ‘Op zoek naar gezond’ wordt de komende weken uitgerold via TV, radio, online en social.
Het middelpunt van de campagne is de driedelige documentairereeks ‘Op zoek naar gezond’, waarin journalisten Renze Klamer, Hanna Verboom en Fidan Ekiz blootleggen over hoe we gestuurd worden in ons gedrag. Uit onderzoek van AVGG blijkt dat 80% van het voedselaanbod in de supermarkt ongezond is en meer dan 80% van de reclames die we over voedsel zien voor ongezonde producten zijn. Klamer, Verboom en Ekiz gaan in de video’s in gesprek met consumenten, vertegenwoordigers van supermarkten, voedselfabrikanten en wetenschappers en proberen antwoorden te krijgen op vragen als: ‘Waarom is gezond eten duurder dan ongezond?’, ‘Waarom zijn veruit de meeste reclames die mijn kind ziet voor ongezond eten en drinken?’ En ‘waarom is er meer keuze voor ongezond dan gezond?’
‘Consumenten hebben het idee dat ze zelf bepalen wat ze eten, maar de beschikbaarheid van ongezond voedsel is zo dominant dat er geen sprake is van een eerlijke keuze. We worden continu verleid tot het maken van ongezonde keuzes. Voor veel mensen is het dan heel moeilijk om gezond te eten en drinken. Daarom luiden wij nú de noodklok’ aldus Diena Halbertsma, voorzitter AVGG.
Credits:
Opdrachtgever: AVGG
Campaign lead client: Hester Hess, Evelien Winkel
Agency: Wefilm
Creative Director: Ruben Cusell
Creative: Marius Gottlieb
Head of Strategy: Ruben Cusell
Strategy: Lynn Degen
Client Lead: Vincent Siegelaar
Media Director: Rocco Stallvord
Media Producer: Marlena Fishell
Director: Juliette Stevens
Producer: Roos Aalvanger, Ellis Thomas
Head of Production: Beau van Assem
Cast: Renze Klamer, Hanna Verboom & Fidan Ekiz
Paid Social: Happy Horizon
PR: Nikki van Outheusden, Bibi Timmerman (Studio ei)
RXML parse error: Invalid URL: Standards.URI: got a relative URI (no scheme) lacking a base_uri! | <insert href=""> | <set type=RXML.t_xml(text/xml, none) variable="var.media-contents"> | <cache enable-protocol-cache="yes">
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- voedingsindustrie
- voedsel
- Hartstichting
- Maag Lever Darm Stichting
- Hanna Verboom
- supermarkten
- Renze Klamer
- gezond
- keuzevrijheid
- Fidan Ekiz
- Diabetes Fonds
- Nierstichting
- consumenten
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing