Campagne 'Op zoek naar gezond' over keuzevrijheid gezond eten

Campagne 'Op zoek naar gezond' over keuzevrijheid gezond eten
  • Bureaus
  • 19 okt 2023 @ 10:32
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De Alliantie Voeding voor de Gezonde Generatie (AVGG) stelt dat de keuze voor gezond eten en drinken momenteel door de voedingsindustrie onmogelijk wordt gemaakt. Daarom start de alliantie een bewustwordingscampagne.

De AVGG is een een initiatief van Diabetes Fonds, Hartstichting, Maag Lever Darm Stichting en Nierstichting. Samen met creative agency Wefilm stelt de alliantie de vraag ‘Hoe kan het dat gezond eten en drinken zo moeilijk is?’ De campagne ‘Op zoek naar gezond’ wordt de komende weken uitgerold via TV, radio, online en social.

Het middelpunt van de campagne is de driedelige documentairereeks ‘Op zoek naar gezond’, waarin journalisten Renze Klamer, Hanna Verboom en Fidan Ekiz blootleggen over hoe we gestuurd worden in ons gedrag. Uit onderzoek van AVGG blijkt dat 80% van het voedselaanbod in de supermarkt ongezond is en meer dan 80% van de reclames die we over voedsel zien voor ongezonde producten zijn. Klamer, Verboom en Ekiz gaan in de video’s in gesprek met consumenten, vertegenwoordigers van supermarkten, voedselfabrikanten en wetenschappers en proberen antwoorden te krijgen op vragen als: ‘Waarom is gezond eten duurder dan ongezond?’, ‘Waarom zijn veruit de meeste reclames die mijn kind ziet voor ongezond eten en drinken?’ En ‘waarom is er meer keuze voor ongezond dan gezond?’

‘Consumenten hebben het idee dat ze zelf bepalen wat ze eten, maar de beschikbaarheid van ongezond voedsel is zo dominant dat er geen sprake is van een eerlijke keuze. We worden continu verleid tot het maken van ongezonde keuzes. Voor veel mensen is het dan heel moeilijk om gezond te eten en drinken. Daarom luiden wij nú de noodklok’ aldus Diena Halbertsma, voorzitter AVGG.

Credits:
Opdrachtgever: AVGG
Campaign lead client: Hester Hess, Evelien Winkel
Agency: Wefilm
Creative Director: Ruben Cusell
Creative: Marius Gottlieb
Head of Strategy: Ruben Cusell
Strategy: Lynn Degen
Client Lead: Vincent Siegelaar
Media Director: Rocco Stallvord
Media Producer: Marlena Fishell
Director: Juliette Stevens
Producer: Roos Aalvanger, Ellis Thomas
Head of Production: Beau van Assem
Cast: Renze Klamer, Hanna Verboom & Fidan Ekiz
Paid Social: Happy Horizon
PR: Nikki van Outheusden, Bibi Timmerman (Studio ei)


RXML parse error: Invalid URL: Standards.URI: got a relative URI (no scheme) lacking a base_uri!

 | <insert href="">
 | <set type=RXML.t_xml(text/xml, none) variable="var.media-contents">
 | <cache enable-protocol-cache="yes">


Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken