Unique zoekt beste klantenservicestem van Nederland

Unique zoekt  beste klantenservicestem van Nederland
  • Bureaus
  • 20 okt 2023 @ 09:10
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Unique Uitzendbureau lanceert de online talentenjacht Sound Of Service, waarmee de organisatie in oktober op zoek gaat naar de beste klantenservicestem van Nederland.

Met deze campagne wil Unique klantenservicemedewerkers werven. Creatief bureau Higuita bedacht de wedstrijd ‘Sound Of Service’: een nationale, online talentenjacht. Naast het werven van klantenservicemedewerkers wil Unique met de activatie het uitzendwerk in die sector een positieve boost geven.

Dat een klantenservice-afdeling van groot belang is voor organisaties, staat volgens Pascal Kersten, Directeur Business Improvement bij Unique, buiten kijf: ‘Talenten op de klantenservice maken écht het verschil voor organisaties en bedrijven. Wanneer je empathie toont door vriendelijk en behulpzaam te zijn voor anderen, geef je die ander een goed gevoel. Of dit nu klanten of collega’s zijn: je bereikt meer als je betrokken bent. Niet alleen direct bij de persoon die je te woord staat, maar ook indirect. Die vriendelijke houding en toon straalt ook af op de organisatie waar je voor werkt. En vriendelijkheid, net als enthousiasme, is aanstekelijk. Zo zijn klantenservice-medewerkers met een mooie stem en bijbehorende instelling een voorbeeld voor ons allemaal. Dát is wat we met deze marketingactie

De activatie speelt zich via een landingspagina volledig af op Whatsapp. Kandidaten doen mee door op een absurde, fictieve klantsituatie te reageren met een stembericht. Zo wordt deelnemers op humoristische wijze duidelijk gemaakt dat een deel van het werkplezier in de branche bestaat uit het creatief inzetten van empathisch vermogen om zo tot een voor de beller bevredigend antwoord te komen. Een jury, bestaande uit onder meer Daan de Vries (Manager klantenservice van Univé), stemacteur en presentator Michiel Eijsbouts, en Pascal Kersten, beoordeelt de inzendingen en kiest drie finalisten. De finale vindt live plaats in de vorm van een nagebootst klantgesprek. De finalist is daarbij niet zichtbaar voor de jury, zodat zijn stem alle aandacht krijgt.

De winnaar wordt bekroond tot ‘Stem van Unique’ en zal in toekomstige in- en externe merkcommunicatie te horen zijn. Uiteraard vallen er ook diverse prijzen te winnen, waaronder een hoofdprijs van een volledig maandsalaris. Jorn de Geus, client-service director van Higuita: “met deze audio first-activatie laten we zien dat Unique écht werk maakt van de uitdagingen waar haar opdrachtgevers voor staan. Sound Of Service spreekt met een uitdagende, herkenbare vorm de doelgroep aan op zijn kwaliteiten, op een super relevante plek.”

Kandidaten worden bereikt via een online videocampagne op Youtube, Meta en DPG Media. Daarnaast wordt de activatie onder andere met een commercial op Spotify aangejaagd.



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken