VGZ neergezet als optimistische aanjager zorgvernieuwing

VGZ neergezet als optimistische aanjager zorgvernieuwing
  • Bureaus
  • 6 nov 2023 @ 12:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CommercialsConcepten

In 2040 moet één op de vier werkenden werkzaam in de zorg zijn om aan de zorgvraag te voldoen. In de nieuwe campagne van zorgverzekeraar VGZ van bureau Fitzroy wordt daarom nu al aandacht gevraagd voor ‘vernieuwingen in de zorg’, starring: Eva.

De zorg in Nederland is goed, maar we staan aan de vooravond van een nieuwe realiteit, constateren VGZ en Fitzroy. In 2040 moet één op de vier werkenden werkzaam in de zorg zijn om aan de zorgvraag te voldoen. Dit is een reële bedreiging voor de toegankelijkheid van de zorg. We komen simpelweg zorgcapaciteit tekort, nu, én in de toekomst dus nog méér. 'Daarom is versnelling van de vernieuwing van de zorg hard nodig, zodat deze goed, toegankelijk en betaalbaar blijft. Voor iedereen.'

In de nieuwe campagne van zorgverzekeraar VGZ wordt daarom aandacht gevraagd voor ‘vernieuwingen in de zorg’. De zorgverzekeraar - die zonder winstoogmerk opereert - jaagt continu vernieuwingen in de zorg aan. Door nieuwe ideeën, plannen en uitvindingen, van bijvoorbeeld zorgverleners, te omarmen en verder te brengen. VGZ richt zich naar eigen zeggen op het verbeteren van de zorg door vernieuwing, zodat de zorg goed, betaalbaar en voor iedereen beschikbaar blijft.

'VGZ heeft vanaf 2023 een Ambassadeur Zorgvernieuwing, voor een onderscheidend, menselijk geluid. Iemand die meedenkt over innovaties in de zorg, vanuit haar persoonlijke ervaring en passie. Daarom zet Eva Eikhout zich vanaf nu in voor VGZ en hun missie naar goede, betaalbare en toegankelijke zorg. Eva werd geboren zonder armen en benen, maar daar laat zij zich zeker niet door beperken. Eva is al langer een voorvechter van meer vernieuwingen in de zorg en gaat zich daar nu ook samen met VGZ, als Ambassadeur Zorgvernieuwing, hard voor maken. Daarnaast is Eva onder andere presentator, dagvoorzitter op zorgcongressen, had ze een eigen televisieprogramma ‘Weet wat je date’ en is ze columniste voor Linda Magazine. Als Ambassadeur Zorgvernieuwing denkt zij mee met VGZ over zorgvernieuwing en draagt ze het belang rondom dit thema uit als het gezicht van de nieuwe campagne van VGZ', licht het zormerk toe.

Bas Bakker, Expertleider Merk & Content van VGZ, vult aan: 'We willen vooruit; de zorgvernieuwing verder aanjagen. Bekijken hoe dingen die niet mogelijk lijken op een andere manier wél te realiseren zijn. We helpen slimme ideeën en innovaties verder te brengen. Samen met zorgverleners, leden en andere partners. Met als ultieme doel: een toekomst waarin zorg toegankelijk, goed en betaalbaar blijft voor iedereen, ook de meest kwetsbaren. Aan Fitzroy hebben we de vraag gesteld hoe we dit op een onderscheidende en impactvolle manier naar voren kunnen laten komen, zodat wij het verschil kunnen maken met onze boodschap. Het idee om dat met Eva Eikhout als Ambassadeur Zorgvernieuwing te doen, vonden wij direct fantastisch. We zijn enorm blij met het resultaat en kijken uit naar een succesvol vervolg met Eva en Fitzroy.'

Jur Baart, eigenaar en merkstrateeg Fitzroy: 'Tijdens de pitch hebben we VGZ neergezet als de optimistische aanjager van zorgvernieuwing. Deze positiviteit wilden we verbeelden en al snel kwamen we uit op Eva. Eva houdt zich al jarenlang bezig met zorg en vernieuwing en is ongelooflijk positief ingesteld. Je zou denken dat ze iets mist, maar dat is helemaal niet zo. Wij zijn erg trots op de campagne en de boodschap die hierbij wordt meegegeven. We kijken nu al uit naar alle verdere stappen.'

De campagne is vanaf 6 november 2023 te zien op televisie, radio en online op alle relevante sociale en digitale kanalen en natuurlijk bij MarketingTribune, in het venster hieronder.
(PvWK)

Credits
opdrachtgever: VGZ
bureau: Fitzroy
producer: Fatima Engelhard
productie: Holy Fools
regie: Johan Kramer

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken