Bavaria en Klaas Dijkhoff leggen carnaval uit aan 'Den Haag'

Bavaria en Klaas Dijkhoff leggen carnaval uit aan 'Den Haag'
  • Bureaus
  • 25 jan 2024 @ 10:37
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

In Den Haag begrijpen ze nog steeds bar weinig van carnaval, stelt Bavaria. Uitspraken als ‘verzet carnaval maar’ onderstrepen dat gevoel in Brabant en Limburg. Daarom gaan Klaas Dijkhoff en de bierbrouwer in een campagne het belang van carnaval uitdragen.

Eenderde van alle carnavalsvierders maakt zich zorgen om de toekomst van het volksfeest. Als ultieme poging Den Haag te overtuigen van het belang van carnaval zet Bavaria dit jaar voormalig VVD-kroonprins Klaas Dijkhoff. Ook voordat hij een functie elders aanvaardde vormde hij al een brug tussen politiek Den Haag en Brabant. Daarom komen Bavaria en de prinsen en prinsessen - die tijdens carnaval tijdelijk de macht hebben - met een bijzonder initiatief dit jaar. De macht die doorgaans figuurlijk is, wordt nu optimaal benut: Brabant wordt omgedoopt tot een Prinsendom met Klaas Dijkhoff als kroonprins.

Kroonprins
Klaas Dijkhoff over zijn benoeming tot kroonprins: ‘Er is werk aan de winkel. Sinds 2018, waarin maar liefst 170.000 mensen de petitie voor carnavalvrij ondertekenden, is er bar weinig veranderd. Carnaval wordt in vele steden en dorpen massaal gevierd. Het feest staat in het teken van verbinding en verbroedering met een rijke geschiedenis die je niet zomaar over boord gooit. Alleen komt die boodschap nog steeds niet aan in Den Haag. Tijd voor actie om op onze eigen wijze duidelijk te maken dat carnaval een volksfeest is dat je simpelweg niet zomaar verplaatst bijvoorbeeld.’

‘Carnaval is een prachtig feest met rijke tradities dat elk jaar groots gevierd wordt. Dat de politiek overwoog om carnaval dit jaar te verplaatsen baarde ons zorgen,’ aldus Dennis van de Sande, brandmanager Bavaria. ‘De humor van carnaval is altijd op een ludieke manier maatschappijkritisch, vandaar dat we met Klaas Dijkhoff met een carnavaleske aanpak duidelijk maken hoe belangrijk carnaval is voor ons als Brabantse brouwerij en voor een grote groep mensen in Nederland.’

Zorgen
Bavaria zet zich al langer in voor het carnavalsfeest zoals de succesvolle #carnavalvrij-petitie die ruim 170.000 keer werd getekend, en de ‘carnavalsverzekering’ na de corona-pandemie. Recent voerde Markteffect in opdracht van Bavaria een onderzoek uit om meer inzicht te krijgen in wat er leeft onder carnavalsvierders in heel Nederland. Daaruit blijkt onder andere dat Brabanders zich grote zorgen maken over de toekomst van carnaval.

 Credits:
Opdrachtgever: Royal Swinkels
Creatief bureau: Fama Volat
Mediabureau: Zigt
Productiemaatschappij: Cutjongens
PR-campagne: Ovide Agency



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken