De marketingtransfers van week 15, 2024

De marketingtransfers van week 15, 2024
  • Bureaus
  • 12 apr 2024 @ 11:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Personalia

En het bleef na afgelopen weekend nog lang onrustig bij de BVO Alax. Maar de marketeers, PR-personen en andere creatievelingen kunnen er ook wat van. MarketingTribune behoudt, zoals altijd, het overzicht.

Being There heeft drie nieuwe medewerkers aangenomen. Caroline van Hoof kwam als strategy director over van Sellmore (daarvoor o.a. Natwerk en Kokoro), Bob Embregts is op de creatieve vloer gestart als sr. artdirector motion en Kyra Chilton als producer.
De uitbreiding is om twee redenen belangrijk volgens Robrecht Stoekenbroek (Being There):  'Allereerst omdat we in een ambitieuze en drukke periode zitten. Daarnaast is de versterking belangrijk om als onafhankelijk, creatief-strategisch bureau voldoende denk- en slagkracht te houden. We zijn een relatief compact bureau met 18 mensen. En met dat team moet je het op kunnen nemen tegen de grotere bureaus.’ Hoewel we van afgelopen weekend hebben geleerd dat de grootte van het team niet uitmaakt, wel de inzet en kwaliteit.

Communicatiebureau Bex* (met sterretje) heeft Marianne Kemps (zonder sterretje) per 1 april aangenomen als teamleider Reputatie. Kemps was hiervoor werkzaam bij pizzaketen Domino's. Als Head of Corporate Communications was zij verantwoordelijk voor alle communicatie & PR activiteiten voor de pizzaketen in de Benelux. Met ruim 17 jaar ervaring in het communicatie vak en ervaring binnen de foodsector en daarbuiten brengt Marianne brede kennis en ervaring mee, o.a. op het gebied van ESG.
Kemps: ‘In de rol van teamleider Reputatie kan ik mijn ervaring kwijt op het gebied van strategisch reputatiemanagement en PR. Daarnaast biedt het me de kans om opdrachtgevers binnen en buiten de foodbranche te adviseren en te ondersteunen met complexe vraagstukken waar zij mee te maken hebben en die van invloed zijn op hun reputatie. Het mooie aan werken bij een bureau is dat ik mijn expertise kan inzetten voor veel verschillende branches. In een tijd waarin bedrijven steeds vaker worden gedwongen om - soms ook publiekelijk - stelling te nemen, zullen bestuurders en directies een heldere en onderscheidende visie moeten formuleren op relevante thema's en issues. Dat vraagt om lef en keuzes durven maken. ‘


Marianne Kemps.

Cognito Amsterdam breidt het team uit met twee nieuwe collega’s. Maxime Helle-de Groot en Bryan Verhage werken nu bij het event- en het content-team van Cognito Amsterdam.
Maxime Helle-de Groot gaat aan de slag als Project Manager Events en is onder meer verantwoordelijk voor het jaarlijkse Fund Seminar voor vermogensbeheerders eind september, maar ook voor de andere events die Cognito organiseert voor haar klanten.
Bryan Verhage neemt de rol van Content Manager op zich bij het content-team van Cognito. Hij houdt zich voornamelijk bezig met contentcreatie en accountmanagement.
Richard Neve, Managing Director, Cognito Amsterdam: ‘We zijn blij met de komst van Maxime en Bryan. Dit onderstreept de groeiende vraag van onze klanten naar expertise in eventorganisatie en B-to-B-content. Met hun ervaring kunnen we onze dienstverlening in deze gebieden verder optimaliseren en de volgende stap zetten in onze groeiambities.’


Bryan Verhage en Maxime Helle-de Groot.

Evenementen- en activatiebureau Fixers Group heeft Roos van Lunteren aangesteld als hoofd productie. Zij neemt onder andere het management van het productieteam op zich en bouwt dat verder uit. Van Lunteren komt over van EMG Nederland, waar zij hoofd planning post-productie was.
Van Lunteren heeft zich voor haar nieuwe functie laten inspireren door Heintje Davids. Dit is de derde keer dat Van Lunteren in dienst treedt bij Fixers: 10 jaar geleden als stagiair, na het afronden van haar studie keerde ze kort terug als producer bij Fixers.
‘Voor mij voelt Fixers als thuiskomen. Het is natuurlijk niet zomaar dat ik voor een derde keer terugkeer naar het bureau. Fixers gaat altijd voor producties van de hoogste kwaliteit, iets waar ik een enorme drive van krijg. Ik heb erg veel zin om samen mooie dingen te kunnen verwezenlijken voor onze cliënten, waaronder Adidas, Cartier en Prada’ volgens Van Lunteren.’


Roos van Lunteren.

Oud-Gouden Zaag winnaar Emilio de Haan verlaat het door hem opgezette bureau Herc (onderdeel van groep Ace). In 2018 richtte hij Herc op en was daar ruim zes jaar Creative Partner. In 2021 werd Herc overgenomen door Ace. In een buitenlandstalig statement op LinkedIn schrijft De Haan: ‘And now it's time for something new. Herc is integrating into Ace. My old partner Rogier de Bruin is really building something beautiful with Ace. I see this as the perfect opportunity to explore new horizons in my professional journey. I'm driven by a passion for autonomy and a desire to create unique and diverse/inclusive cultures, and I'm eager to see where this path takes me.’ Bon voyage!


Emilio de Haan.

Jong geleerd is oud gedaan en zo. Het Nima Young Professional (een community binnen Nima) bestuur versterkt zich met Roos Lindhout, Nick Koppen en Bram van de Ven. Naast hen bestaat het bestuur uit Stef de Reeder (ABN Amro), Margo van Gils (Vandebron), Emily van Waardenburg (Praxis), Michelle Volbeda (VodafoneZiggo) en voorzitter Maud Olieslagers (Pearle).
Van de Ven (30) werkt als oprichter van Arfected met de grootste bureau’s en merken wereldwijd, en opereert op het randje van wat de tech toelaat. Ze maken interactieve 3D websites, augmented reality experiences en virtuele winkels.
Lindhout (30) heeft jarenlange werkervaring met marketing en communicatie voor merken als Nike, Rijksmuseum en TikTok en werkt nu als interim-campagnemanager voor De Correspondent, en daarnaast als communicatie freelancer voor Stichting De Vrolijkheid.
Koppen, met 28 jaar de Benjamin van de nieuwelingen, werkte bij GoSpooky en sportmarketingbureau Triple Double. Die route bracht hem naar DRIIVN en zusterbedrijf Flik Flak. Als Social Lead is hij verantwoordelijk voor het creatieve team, en leidend in de strategie voor alle klanten.


Bram van de Ven, Roos Lindhout en Nick Koppen.

Vertigo 6 en Vortex Agency, twee creatieve bureaus en onderdeel van Happy Horizon, wisselen bijna een compleet eftal.
Sebastiaan Hoogendoorn is per 1 januari 2024 benoemd tot Managing Director van Vertigo 6 en Vortex Agency. In deze functie is hij verantwoordelijk voor het algehele operationele beleid van zowel Vertigo 6 als Vortex Agency. Ook neemt hij plaats in het MT van Happy Horizon, hub Arnhem.
Mike Hendrixen, oprichter van Vertigo 6, is per 1 januari 2024 Client Service Director voor Vertigo 6, Vortex Agency en de rest van Happy Horizon, hub Arnhem geworden. Hij neemt ook plaats in het MT van Happy Horizon, hub Arnhem.
Bart Kampschreur, oprichter van Vortex Agency, is per 1 februari 2024 benoemd tot Group Commercial Director binnen de Happy Horizon-groep. Hij richt zich op het ontwikkelen en implementeren van commerciële strategieën op groepsniveau. Kampschreur blijft strategisch betrokken bij Vortex Agency.
Op 1 april 2024 verwelkomden Vertigo 6 en Vortex Agency Jaap Stolk als Creative Director. Stolk speelt een leidende rol in creatieve klantprojecten van beide teams.
Arthur Vuijk startte op 1 april 2024 bij Vortex Agency in de rol van Junior AV Specialist. Hij brengt relevante ervaring met zich mee als content creator, zowel als zelfstandige als in dienstverband, en heeft ook waardevolle ervaring opgedaan in nieuws- en social-redacties bij onder andere Ziggo Sport. Hij zal een breed scala aan activiteiten binnen shortvideo-producties uitvoeren, met een speciale focus op conceptontwikkeling, social media, editing en adverteren voor het groeiend aantal klanten en projecten.
Nicky Maatman treedt op 15 april in dienst als Marketing & PR Executive bij Vertigo 6. Hij komt over van Game Drive en schreef jarenlang voor gamewebsite XGN. Nicky is gespecialiseerd in copywriting en communitymanagement.

Zuiver Group heeft Pénélope Mazloumidès aangetrokken om mee te bouwen aan de groeiambities van de Rotterdamse bureaugroep. Mazloumidès deed de afgelopen 12 jaar ervaring op bij uiteenlopende PR- en mediabureaus: Ketchum, OMD, PHD en Carat, dat later opging in dentsu. Daar was ze onder andere verantwoordelijk voor Bol, Etos, McDonald’s, Rabobank en Melkunie. De 35-jarige Française is de tweede die in korte tijd een Amsterdams netwerkbureau verruilt voor het onafhankelijke Zuiver Group. Eerder dit jaar stapte CEO Dennis Kuperus over van Kinetic, onderdeel van WPP. Zouden de prestaties van AFC Ajax daar debet aan zijn? Maar nee, andere redenen liggen ten grondslag aan haar overstap: ‘Ik heb mij altijd aangetrokken gevoeld tot bureaus met een uitgesproken identiteit. Het ondernemende karakter van Zuiver Group sprak me direct aan en ook al ben ik van Franse komaf, die Rotterdamse mentaliteit zie ik ook wel zitten.’ Een potentiële Feyenoord-supporter dus.


Pénélope Mazloumidès.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken