Lodewijk van der Peet: Negafobia
- Bureaus
- 15 jun 2015 @ 00:13
- Link
-
Lodewijk van der Peet
Managing Director
BeyenMeyer - Geen tag
- 15 jun 2015 @ 00:13
- Lodewijk van der Peet
De creatief directeur gaf een inleiding voordat hij de kartonnen zou omdraaien op de vergadertafel van Simson, de marktleider in fietsbanden reparatiesetjes. Hij vertelde geestige anekdotes over de ongeschreven wet dat lekke banden per definitie op een rotmoment komen.
“Het is een hilarische campagne, je moet er wel een beetje ballen voor hebben, maar ja, die hebben jullie!” De marketeer keek niet happy. Nog voordat er ook maar één karton was omgedraaid zei hij: “Al die lekke banden, dat is wel een beetje negatief hè?”
Zonnebrandcrème gaat over kanker. Verzekeraars verstoppen de ellende waar je je tegen verzekert in een grap. De Postcode Loterij is succesvoller dan de Staatsloterij. Daar regeert de angst! Want het gaat niet over het positieve verhaal van winnen en goede doelen. Je moet er toch niet aan denken dat je buurman wèl en jij niet zou winnen?
Omarm negativiteit, demonstreer overtuigend dat je heel goed weet dat het ontzettend vervelend is om een lekke band te krijgen. Laat zien dat je je kan inleven in de wereld van je klanten, wees één van hen. Dan heb je de aandacht. Gebruik dat inzicht als jouw motivatie om zulk goed bandenplakspul te maken. Omdat je de aandacht hebt mag je uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Dan hebt je een winnende campagne.
-
Lodewijk van der Peet
- Werkt bij: BeyenMeyer
- Functie: Managing Director
- Website:http://www.beyenmeyer.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Nieuwe campagne Nationale-Nederlanden brengt Nederland in...
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2023 bekend
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op jongere doelgroep
- De marketingtransfers van week 17, 2024
- NS laat reizigers aan het woord in nieuwe merkcampagne
- Holle Dolle Donnie op Koningsdag doneert aan daklozen
Laatste Nieuws
- Ideapreneurs aan de slag voor Gift a... 03-05-2024
- Polaroid roept Gen Z op het ‘echte... 03-05-2024
- De marketingtransfers van week 18,... 03-05-2024
- CBR kiest Partout Digital voor... 03-05-2024
- [longread] Monnikenwerk 'Dutch Ad... 03-05-2024
- Albert Heijn lanceert ‘Dat smaakt... 03-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing