Contentmarketing van Stabilo: Stripe Up Your Life

Contentmarketing van Stabilo: Stripe Up Your Life
  • Content
  • 19 mei 2014 @ 11:28
  • Link
  • Platform Content
    Platform Content

    branche-organisatie in content marketing
    Plaform Content
  • Video

Het pennenmerk Stabilo is aan de slag gegaan met contentmarketing. Op het branded YouTube-kanaal ‘Stripe up your life‘ zijn korte documentaires geplaatst van artiesten die een pen gebruiken in hun creatieve proces en de komende tijd verschijnen ook nieuwe video’s. In die video’s wordt een kijkje achter de schermen genomen om te achterhalen wat hen inspireert en hoe ze tot hun succesvolle creaties komen.

Denk aan rapper Keizer, mode-ontwerpster Ilja Visser en blogger Cynthia Schultz (Misslipgloss). De korte docu's zijn te vinden op youtube.com/stripeupyourlife

Bekijk de video over het project zelf: 



Social media

Op Facebook en Pinterest kunnen ‘gewone’ mensen ook aan de slag met ‘Stripe Up Your Life’, door creatief aan de slag te gaan met Stabilopennen volgens het thema van de maand en om hun creatie vervolgens te plaatsen op Facebook of Pinterest. 

Resultaten

Vooralsnog is het niet bekend wat de doelstellingen zijn van Stabilo met deze contentmarketinginsteek en wat de eventueel geformuleerde KPI's zijn. Het is natuurlijk wel bekend hoeveel mensen geabonneerd zijn op het branded-contentkanaal (1004 abonnees) en hoeveel views de video's hebben.

Populairste video is van Keizer die vertelt wat hem geïnspireerd heeft bij het maken van zijn nieuwe album Karma. Deze video is 62.264 bekeken en heeft 255 likes en 15 dislikes ontvangen.



De views van de best bekeken video’s staan in onderstaand beeld.

Dit artikel is eerder verschenen op platformcontent.nl

 
Platform Content

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken