Contentmarketing van Stabilo: Stripe Up Your Life
- Content
- 19 mei 2014 @ 11:28
- Link
-
Platform Content
branche-organisatie in content marketing
Plaform Content - Video
- 19 mei 2014 @ 11:28
- Platform Content
Het pennenmerk Stabilo is aan de slag gegaan met contentmarketing. Op het branded YouTube-kanaal ‘Stripe up your life‘ zijn korte documentaires geplaatst van artiesten die een pen gebruiken in hun creatieve proces en de komende tijd verschijnen ook nieuwe video’s. In die video’s wordt een kijkje achter de schermen genomen om te achterhalen wat hen inspireert en hoe ze tot hun succesvolle creaties komen.
Denk aan rapper Keizer, mode-ontwerpster Ilja Visser en blogger Cynthia Schultz (Misslipgloss). De korte docu's zijn te vinden op youtube.com/stripeupyourlife
Bekijk de video over het project zelf:
Social media
Op Facebook en Pinterest kunnen ‘gewone’ mensen ook aan de slag met ‘Stripe Up Your Life’, door creatief aan de slag te gaan met Stabilopennen volgens het thema van de maand en om hun creatie vervolgens te plaatsen op Facebook of Pinterest.
Resultaten
Vooralsnog is het niet bekend wat de doelstellingen zijn van Stabilo met deze contentmarketinginsteek en wat de eventueel geformuleerde KPI's zijn. Het is natuurlijk wel bekend hoeveel mensen geabonneerd zijn op het branded-contentkanaal (1004 abonnees) en hoeveel views de video's hebben.
Populairste video is van Keizer die vertelt wat hem geïnspireerd heeft bij het maken van zijn nieuwe album Karma. Deze video is 62.264 bekeken en heeft 255 likes en 15 dislikes ontvangen.
De views van de best bekeken video’s staan in onderstaand beeld.
Dit artikel is eerder verschenen op platformcontent.nl
-
Platform Content
- Werkt bij: Plaform Content
- Functie: branche-organisatie in content marketing
- Website:http://www.platformcontent.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Shop-in-shop concept MediaMarkt en... 01-05-2024
- Met een open mindset win je altijd... 30-04-2024
- Nieuwe campagne A.S.R. maakt... 30-04-2024
- Realityprogramma Het Blok en Praxis... 23-04-2024
- EasyToys lanceert realityshow The... 22-04-2024
- Heineken lanceert ‘saaie telefoon’... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing