LVB Networks grote winnaar bij Grand Prix Content Marketing

LVB Networks grote winnaar bij Grand Prix Content Marketing
  • Content
  • 21 nov 2016 @ 11:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Award

Het niveau van de inzendingen voor de Grand Prix Content Marketing (GPCM) was dit jaar aanmerkelijk hoger dan de afgelopen jaren volgens organisator en directeur van Platform Content Bert Groothand. Daarnaast mocht de organisatie met zo’n 190 cases een recordaantal inzendingen ontvangen. LVB Networks was het meest succesvol met zilver, en twee keer brons bij de Awards en werd twee keer tot winnaar uitgeroepen bij de Bekroningen. Creatief directeur Aart Lensink: 'De vele nominaties waren al een grote eer, maar om nu ook echt vijf maal de bevestiging te krijgen dat ons werk ertoe doet, is geweldig.' De feestelijke uitreikingsavond vond plaats in DeFabrique in Utrecht.

‘Er wordt meer gedacht en gewerkt vanuit de strategische doelstellingen en in het overgrote deel van de cases is het veel minder alleen maar het maken van middelen’, zo concludeert Groothand tevreden. Over het succes van LVB Networks is Groothand enthousiast. 'Er zijn natuurlijk steeds meer succesvolle content marketingbureaus. Maar LVB Networks is al jaren succesvol in content marketing, ontwikkelt zich ook voortdurend en draagt daarmee actief bij aan de volwassenwording van het vak. Zo is Aart Lensink de afgelopen jaren altijd hard bezig geweest om Platform Content, de branchevereniging verder te brengen. Een ontwikkeling die, net als het vak zelf, nu behoorlijk snel gaat. Hoewel de jurering van de cases volstrekt onafhankelijk is geweest, kan ik zeggen dat  LVB Networks een voorloper in het vak is’, aldus Groothand.


De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing-cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De Grand Prix bestaat uit Awards voor de meest succesvolle strategieën en uit Bekroningen voor uitblinkende producties in specifieke deelgebieden. De Grand Prix is een initiatief van BBP Media in samenwerking met Platform Content.

De winnende cases van de Grand Prix Content Marketing Awards en Bekroningen op een rijtje:

AWARDS – B-to-B
Jouw Gemeente Mijn Gemeente                                                                      ZILVER
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: PinkRoccade Local Government

Visie is king                                                                                                    GOUD
Bureau: Zandbeek. The agency for engagement.
Opdrachtgever: KPN Zakelijke Markt

Ziggo Uitblinkers                                                                                            BRONS
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Ziggo

AWARDS - B-to-C

Allerhande platform breidt het aantal touchpoints uit in de omnichannel strategie
Bureau: MPG.                                                                                                   ZILVER
Opdrachtgever: Albert Heijn

Financial Focus                                                                                               BRONS
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: ABN AMRO Meespierson

Recht uit de Praktijk                                                                                         GOUD
Bureau: Brandwebbing en Ride
Opdrachtgever: DAS

AWARDS - B-to-E

ABN AMRO – Ons Verhaal                                                                                BRONS
Bureau: PROOF
Opdrachtgever: ABN AMRO

Interne Campagne #EnNuJij                                                                              ZILVER
Bureau: eigen productie - ABN AMRO
Opdrachtgever: ABN AMRO, afdeling Interne Communicatie

Ziggo – ‘Wedden dat…?’                                                                                   GOUD
Bureau: PROOF
Opdrachtgever: Ziggo
 

AWARDS - Not for Profit

Aan de weg timmeren voor Rijkswaterstaat                                                        GOUD
Bureau: Sabel Communicatie
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat

Ga voor Goed Goud                                                                                         BRONS
Bureau: Axioma Communicatie
Opdrachtgever: Solidaridad

Haags Bloggershuis                                                                                        ZILVER
Bureau: eigen productie - Den Haag Marketing
Opdrachtgever: Den Haag Marketing & HaagseStrandhuisjes




BEKRONINGEN - PRINT

Beste Magazine

Holland Herald                                                                                               WINNAAR
Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

Liever
Bureau: mooi mag.
Opdrachtgever: Florence gezondheid en zorg

SPOOR

Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: NS

Beste Cover

Chef Magazine                                                                                                WINNAAR
Bureau: Propaganda
Opdrachtgever: METRO Belgium

Holland Herald
Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

Jij & UWV, 3 edities
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: UWV

Beste Fotografie

ABN AMRO – Ons Verhaal                                                                         WINNAAR
Bureau: PROOF
Opdrachtgever: ABN AMRO

De Stekker Eruit
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: HVG Advocaten en Notarissen

Rouwkost
Bureau: Axioma Communicatie
Opdrachtgever: Yarden uitvaartorganisatie

Beste Vernieuwende Printconcept
GEEN NOMINATIES

BEKRONINGEN - VIDEO

Beste Video

Meneer Van dam verrast met de A380
Bureau: eigen productie - Amsterdam Airport Schiphol
Opdrachtgever: Amsterdam Airport Schiphol

Next stop: Ibiza – Corendon in Zaken
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Ziggo Zakelijk

Stabilo Correcto - 1 april                                                                            WINNAAR
Bureau: Yune
Opdrachtgever: Stabilo

Beste Branded Channel

Amsterdam Airport Schiphol                                                                      WINNAAR
Bureau:  eigen productie - Amsterdam Airport Schiphol
Opdrachtgever: Amsterdam Airport Schiphol

Bijenkorf op Snapchat
Bureau: Yune
Opdrachtgever: de Bijenkorf

Financial Focus

Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: ABN AMRO MeesPierson

Beste Videoserie

Coke FrisChicks Make Someone Happy
Bureau: UM i.s.m. Yune
Opdrachtgever: Coca-Cola Nederland

Hardwell’s Travels                                                                                        WINNAAR
Bureau: Born05
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

ZZP Uitblinker van de Week
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Ziggo Zakelijk
 

Beste Uitlegvideo

CV-ketel controleren, hoe doe je dat?
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Vereniging Eigen Huis

Libelle Lifehacks
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: Libelle TV/Sanoma

Praxis DIY video’s                                                                                          WINNAAR
Bureau: Yune
Opdrachtgever: Praxis



BEKRONINGEN - ONLINE

Beste Content Platform

Aan de weg timmeren voor Rijkswaterstaat
Bureau: Sabel Communicatie
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat

Dementie.nl
Bureau: 5IVE/Born05
Opdrachtgever: Alzheimer Nederland

iFly KLM Magazine (vernieuwd)                                                                  WINNAAR
Bureau: Born05
Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines

Beste Data Driven Executie

Burgerhulpverlenerscampagne                                                                    WINNAAR
Bureau: We Are Blossom
Opdrachtgever: De Nederlandse Hartstichting

Beste User Generated Content Campagne/Platform

Ode aan Hasselt
Bureau: Zandbeek en Impuls
Opdrachtgever: Projectontwikkelaars Chateaux Real Estate en Matexi

Olympic Moves The School Final – Snapchat Crew
Bureau: Fresh Bridge
Opdrachtgever: Olympic Moves

Website UWV Perspectief                                                                            WINNAAR
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: UWV
(Genomineerd vanuit de categorie: Online - Beste Blogserie)

Beste Distributie

Bloed redt levens                                                                                          WINNAAR
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Sanquin

Gliss Kur Haargeheimen
Bureau: MEC Wavemaker
Opdrachtgever: Henkel Nederland

Recht uit de praktijk
Bureau: Brandwebbing en Ride
Opdrachtgever: DAS

Beste Blogserie

Coolblue Praatjes Blogserie “De beste voor jou”
Bureau: eigen productie - Coolblue
Opdrachtgever: Coolblue

Horeca Kengetallen
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Sligro

Website UWV Perspectief - blogserie Lerrie Grooten                    WINNAAR
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: UWV

 

BEKRONINGEN - OVERIG

Beste Marketing PR Campagne

Bouwputtoerisme in Hasselt                                                                          WINNAAR
Bureau: Zandbeek en Impuls
Opdrachtgever: Projectontwikkelaars Chateaux Real Estate en Matexi

Haags Bloggershuis
Bureau: eigen productie - Den Haag Marketing
Opdrachtgever: Den Haag Marketing & HaagseStrandhuisjes

PR-strategie Kneppelhout & Korthals
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Kneppelhout & Korthals

Beste Content Campagne

Allerhande Kersthulp via WhatsApp                                                                     WINNAAR
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: Albert Heijn

Bloed redt levens
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: Sanquin

Mijnverhalen
Bureau: Impuls communicatie i.s.m. Zandbeek en Nexwork , Medialife  en regisseur Stijn Coninx
Opdrachtgever: Toerisme Limburg VZW (België)

Beste Infographic

GIF up your graphic                                                                                      WINNAAR
Bureau: Zandbeek. The agency for engagement.
Opdrachtgever: ABN AMRO

Beste Long Read

KPMG Innovators – Hoe Tomtom de Perfect Storm overleefde                        WINNAAR
Bureau: LVB Networks
Opdrachtgever: KPMG Nederland

Longreads Ruimte voor de Rivier
Bureau: Leene Communicatie i.s.m. Maatschap voor Communicatie
Opdrachtgever: Rijkswaterstaat, programma Ruimte voor de Rivier

TÊTE-À-TÊTE
Bureau: G+J Custom Content
Opdrachtgever: TEFAF

Beste Vernieuwing

Allerhande Kersthulp via WhatsApp                                                                    
Bureau: MPG.
Opdrachtgever: Albert Heijn

Vodafone YOU – Power To The Prepaid People                                               WINNAAR
Bureau: MEC
Opdrachtgever: Vodafone – Prepaid

Enexis Huis / Thuis in duurzaam wonen
Bureau: Scripta Communicatie
Opdrachtgever: Enexis  

Beste merk/opdrachtgever

Albert Heijn                                                                                                  WINNAAR 
Coolblue
ABN Amro







© BBP Media / Giuseppe Toppers 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken