Date voor de planeet: speeddaten in Ikea

Date voor de planeet: speeddaten in Ikea
  • Content
  • 13 jan 2023 @ 08:40
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Op zaterdag 4 februari houdt Ikea een grootschalig speeddate evenement: Date voor de planeet. Verschillende delen van de vestiging in Utrecht worden omgebouwd tot intieme dateplekken. Op deze manier wil de meubelreus - met een knipoog – helpen om in de koude maanden wat energie te besparen.

Er is plek voor ruim duizend singles en iedereen vanaf 18 jaar kan zich aanmelden. Op de avond van 4 februari wordt de Utrechtse vestiging van IKEA omgetoverd tot de ultieme speeddate locatie. Van een intieme date bij led-kaarslicht in het restaurant tot een gezellig gesprek op een showroombed: het kan die avond na sluitingstijd allemaal. Vanaf 19.00 uur zijn de deuren geopend en kunnen de singles zich melden. Iedereen krijgt een goodiebag gevuld met onder andere ‘gespreksstarters’, handig voor een date die iets stroever verloopt. Om 20.00 uur begint het speeddaten en tot 21.30 uur gaat elke vijf minuten (met pauzes tussendoor) de ‘buzzer’ om de volgende date in te luiden. Na afloop van de daterondes blijft het restaurant nog even geopend zodat er nagepraat kan worden.

 Ikea organiseert het speeddate evenement om aandacht te vragen voor energiebesparing in huis. Want samenzijn bespaart energie: er hoeft maar één thermostaat aan en dat geldt ook voor de tv, oven en kookplaat. Met Date voor de planeet wil IKEA singles een handje helpen om gedurende de koudste dagen toch wat energie te besparen.

 Belangstellende vrijgezellen vanaf 18 jaar die zin hebben in een date – of Zweedse balletjes – kunnen zich hier aanmelden. Dit kan tot 4 februari of tot het maximaal aantal deelnemers is bereikt.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken