Truman ontwikkelt cao-campagne voor FNV Horeca

Truman ontwikkelt cao-campagne voor FNV Horeca
  • Content
  • 14 sep 2023 @ 11:10
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met deze campagne wil de vakbond input bij horecamedewerkers ophalen en hen een stem geven in de komende cao-onderhandelingen.

FNV Horeca strijdt naar eigen zeggen 'voor betere lonen en arbeidsvoorwaarden in de horecasector, maar veel jongeren die in de horeca werken weten dat niet.' Plus: vakbonden zijn saai, grijs en oud.

FNV Horeca gaf storytellingbureau Truman Amsterdam de opdracht om een cross mediale campagne te ontwikkelen voor de aankomende cao-onderhandelingen.

Truman bedacht Tigo de Horecatijger. Als horecaprofessional roept Tigo zijn 400.000 collega-horecatijgers op hun mening te geven over belangrijke thema’s in de horeca. Hierin worden ze bevraagd over de hoogte van een loonsverhoging, de huidige arbeidsvoorwaarden en welke onderwerpen prioriteit moeten krijgen in een nieuwe horeca cao.

‘Eind dit jaar loopt de huidige horeca cao af en gaan we met werkgevers in gesprek over de toekomst van de horeca en welke arbeidsvoorwaarden daarbij horen,’ zegt Edwin Vlek, sectorbestuurder FNV Horeca. ‘Over hoe we er samen voor kunnen zorgen dat de horecatijger geen uitstervend ras wordt. En hoe we de medewerkers – ons grootste goed – meer gaan koesteren en waarderen zodat de exodus uit de sector stopt en vacatures weer ingevuld worden. Werkgevers moeten zich realiseren dat er géén horeca bestaat zónder medewerkers en dat in de nieuwe cao de behoeften en wensen van medewerkers daarom centraal moeten staan. De stem én steun van horecamedewerkers is dus keihard nodig.’

De campagne trapt af met een online video op social media. Daarnaast zijn er verschillende shorts en stills waarin Tigo bewustzijn creëert en oproept tot actie.

 

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken