Asics lanceert campagne in aanloop naar International Women’s Day

Asics lanceert campagne in aanloop naar International Women’s Day
  • Content
  • 28 feb 2024 @ 08:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Sportmerk Asics lanceert de campagne ‘Move Her Mind’ naar aanleiding van International Women’s Day op 8 maart 2024. De campagne belicht álle vrouwen.

Uitgangspunt van de campagne is een wereldwijd onderzoek naar de bewegingskloof tussen mannen en vrouwen. Uit het onderzoek blijk dat meer dan de helft van de vrouwen niet zoveel beweegt als ze zouden willen, wat een negatieve invloed heeft op hun mentale gezondheid. Vrouwen die regelmatig bewegen voelen zich namelijk 52% gelukkiger, 48% zelfverzekerder en 50% energieker dan als ze dit niet doen.

In opdracht van Asics werd het onderzoek wereldwijd uitgezet onder 24.772 mensen en 26 focusgroepen. Dit maakt het tot de grootste in zijn soort. Onder leiding van de onafhankelijke gerenommeerde academici Dr. Dee Dlugonski en Professor Brendon Stubbs bleek dat meer dan de helft van de vrouwen wereldwijd stopt met sporten. Dit heeft een negatieve impact op hun gemoedstoestand. Zonde, want naast dat vrouwen zich bij regelmatig bewegen gelukkiger voelen, zorgt het ook voor een minder gestrest (67%) en gefrustreerd (80%) gevoel.

Des te belangrijker zijn de mensen en organisaties die zich hard maken voor de beweging van vrouwen. ASICS laat met de nieuwe campagne licht schijnen op de positieve impact die bereikt wordt door initiatieven op kleine en grote schaal. Van het doorbreken van barrières tot het empoweren en inspireren om juist wel te bewegen.

Dagelijkse belemmeringen
Uit het wereldwijde onderzoek bleek dat meer dan de helft van de vrouwen ontevreden is met de hoeveelheid die ze bewegen. Tijdens hun leven krijgen alle vrouwen te maken met belemmeringen die ze ervan weerhouden om te bewegen, variërend van tijdsdruk (81%) en weinig zelfvertrouwen (38%) tot een intimiderende omgeving (35%) of zich niet sportief genoeg voelen (46%). Bovendien noemde bijna twee derde (61%) van de moeders het moederschap als de belangrijkste reden waarom ze niet meer regelmatig aan lichaamsbeweging of sport deden. Deelneemsters aan focusgroepen beschreven vaak hoe maatschappelijke verwachtingen over genderrollen een grote rol speelden bij het stoppen met sporten. Het voorbeeld dat vrouwen het grootste deel van de zorg voor het gezin en huishoudelijke taken op zich moeten nemen, werd hierbij aangehaald.

Rutger Koene, Marketing Manager Benelux bij Asics zegt: "Asics’s fundament is gebaseerd op de overtuiging dat sport en beweging goed zijn voor het lichaam en de geest. Daarom heten we Asics: Anima Sana in Corpore Sano' of 'Sound Mind in a Sound Body'. Uit ons onderzoek bleek dat veel vrouwen niet tevreden zijn met hun bewegingsniveau, maar het bracht ook de enorme impact aan het licht die individuen en maatschappelijke organisaties hebben op het ondersteunen van vrouwen.’

‘Door 'Move Her Mind' te lanceren, hopen we deze mensen een platform te geven om met elkaar in contact te komen en anderen te inspireren, zodat iedereen een gezonde geest in een gezond lichaam kan krijgen. Het wordt tijd dat meer vrouwen en meisjes de positieve fysieke en mentale voordelen van lichaamsbeweging ervaren.'

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken