Actuele cijfers customer media

Actuele cijfers customer media
  • Content
  • 19 mrt 2012 @ 16:17
  • Link
  • Suzanne de Bakker
    Suzanne de Bakker

    docent Master Corporate Communicatie
    Universiteit van Amsterdam
  • TrendsOnderzoek

2012 is gestart met 16.000 customermediatitels, en een dergelijke titel kost ongeveer 80.000 euro. 86% van deze titels wordt uitbesteed aan bureaus. Deze bureaus maken vaker digitale magazines dan merken. 61% van de bureaus verwacht een stijging in omzet de komende twee jaar en gebruiken sociale media in om zich te profileren. Merken die customer media uitgeven gebruiken social media juist om eigen content te publiceren.

Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het Customer Media Trendonderzoek 2011. Deze en andere conlusies zijn de afgelopen maanden gepresenteerd in een blogreeks. Deze blogreeks komt nu ten einde en ter afsluiting geven we een overzicht van alle verschenen artikelen. Dan heb je alle conclusies op een rijtje en kun je ze desgewenst nog eens nalezen.

Natuurlijk kun je ook het vierde boek over relatiemedia "Help ze willen vrienden worden", kopen. In dit boek staan de resultaten van het Customer Media Trendonderzoek 2011 gepresenteerd, met extra hoofdstukken van onder andere Professor Peter Kerkhof, hoogleraar Customer media aan de Universiteit van Amsterdam.

  1. De Fabrieksbode in Guiness Book of Records als oudste customer medium
  2. 2012 is gestart met 16.000 customer media
  3. De opmars van mannen als customermediamakers
  4. Een customermediatitel kost ongeveer 80.000 euro
  5. 86% van de customermediatitels wordt uitbesteed
  6. 61% van de nederlandse customermediabureaus verwacht een stijging in omzet de komende 2 jaar
  7. Bureaus maken vaker digitale magazines dan merken
  8. Denken customer-mediaprofessionals mediacentrisch of doelcentrisch?
  9. Bureaus gebruiken social media om zich te profileren
  10. Zijn customer media vrienden met hun doelgroep?
  11. Hoe kunnen customer media vrienden worden met hun doelgroep?
Suzanne de Bakker

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken