Campari introduceert limited edition met werk van Fortunato Depero

  • Design
  • 22 apr 2014 @ 08:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • BrandingPackaging design

De 'limited edition' 2014 van Campari bestaat uit een serie van drie flessen met etiketten waarop bewerkte kunst van Fortunato Depero is te zien. Depero was een Italiaanse schrijver, beeldhouwer, grafisch ontwerper, illustrator en schilder. Hij geldt als gezicht van het futurisme.

Begin jaren ’30 ontwierp de artiest het kegelvormige Campariflesje en verschillende reclame-uitingen.

Art label-serie De limited edition met werk van Depero is onderdeel van Campari’s Art Label-serie. Het merk startte hier in 2010 mee. De range van artistieke etiketten omvat al werk van artiesten als Ugo Nespolo, Romero Brittoavaf, Tobias Rehberger en Vanessa Beecroft.

Joie de vivre De drie designs van Depero for Campari moet het plezier uitstralen dat het drinken van Campari geeft.  Ze hebben rijke kleuren en moeten de complexiteit van het drankje en zijn 'joie de vivre-filosofie' uitdrukken.

Geel
Het gele label is gebaseerd op een collage van Depero uit 1927 gemaakt met kleurpotloden. Het is een man met zijn armen omhoog en een glas Campari van dezelfde hoogte. Het grote getekende hart van de man heeft dezelfde kleur als de kleur van het aperitief.

Groen
Het groene label is geïnspireerd op een zwartwit schets uit 1928. De voorstelling is het mixen van een cocktail op basis van Campari.

Paars
Het paarse etiket was origineel een collage uit 1928 met het bekende kleine mannetje van Depero dat geniet van een glaasje Campari.

De flessen komen in mei in Italië op de markt, later volgt de rest van de wereld.

Andrea Conzonato, Chief Marketing Officer, Gruppo Campari. ‘The aim is to pay homage to the brand’s tradition and celebrate it in a new and original way by reinterpreting an art movement that still today is contemporary and very modern. Thus, Campari wants to present its consumers with a special collection that is a testimony to the strong innovative nature of the brand’. (Bron: Popsop.com)


Het Campari Soda-flesje dat Fortunato Depero ontwierp.
 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken