Yellow Dress Retail creëert visual id Picnic
- Design
- 6 aug 2015 @ 15:00
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - Visual idFood
- 6 aug 2015 @ 15:00
- Redactie Design
De visuele identiteit van de nieuwe online supermarkt Picnic is ontwikkeld door designbureau Yellow Dress Retail. Ook tekende het bureau voor de verdere doorvertaling naar middelen van Picnic, waaronder de verpakkingen voor het eigen merk.
Picnic is een nieuwe, nog niet geopende online supermarkt die gratis thuisbezorgt. Onlangs werden de plannen voor de supermarkt, die in september start, bekend. De supermarkt levert dagverse producten als brood, groente en vlees, maar ook A-merken en het huismerk. De klant bestelt zijn boodschappen met behulp van een app. Betaling aan de deur is dus niet meer nodig.
Visuele identiteit
Yellow Dress Retail heeft vanaf het begin van de plannen voor Picnic in het geheim gewerkt aan de visuele identiteit van het bedrijf, waaronder het ontwerp van het logo en vele andere middelen. Het merk komt onder andere tot leven in de verpakkingen die straks via Picnic besteld kunnen worden. Op dit moment is alleen het design van het rood met witte logo bekend, en zijn op de website van Picnic enkele illustraties te zien.
Over Yellow Dress Retail
Yellow Dress Retail creëert merkstrategie, packaging design en communicatie voor zowel retailers als A-merken, nationaal en internationaal. Het bureau werkt behalve voor Picnic ook voor SPAR, ANWB, Superunie, METRO cash & carry en Flipkart.
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Opvallers lanceert Inpakservice17-10-2024
- Xpeng mobiliteitspartner DDW 2024 17-10-2024
- Amsterdam Museum lanceert campagne... 24-09-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing