Yellow Dress Retail creëert visual id Picnic

  • Design
  • 6 aug 2015 @ 15:00
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Visual idFood

De visuele identiteit van de nieuwe online supermarkt Picnic is ontwikkeld door designbureau Yellow Dress Retail. Ook tekende het bureau voor de verdere doorvertaling naar middelen van Picnic, waaronder de verpakkingen voor het eigen merk.

Picnic is een nieuwe, nog niet geopende online supermarkt die gratis thuisbezorgt. Onlangs werden de plannen voor de supermarkt, die in september start, bekend. De supermarkt levert dagverse producten als brood, groente en vlees, maar ook A-merken en het huismerk. De klant bestelt zijn boodschappen met behulp van een app. Betaling aan de deur is dus niet meer nodig.

Visuele identiteit
Yellow Dress Retail heeft vanaf het begin van de plannen voor Picnic in het geheim gewerkt aan de visuele identiteit van het bedrijf, waaronder het ontwerp van het logo en vele andere middelen. Het merk komt onder andere tot leven in de verpakkingen die straks via Picnic besteld kunnen worden. Op dit moment is alleen het design van het rood met witte logo bekend, en zijn op de website van Picnic enkele illustraties te zien.

Over Yellow Dress Retail
Yellow Dress Retail creëert merkstrategie, packaging design en communicatie voor zowel retailers als A-merken, nationaal en internationaal. Het bureau werkt behalve voor Picnic ook voor SPAR, ANWB, Superunie, METRO cash & carry en Flipkart. 




 


Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken