Renault lanceert virtuele 3D-winkel

Renault lanceert virtuele 3D-winkel
  • Design
  • 5 mei 2023 @ 13:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Automerk Renault lanceert zijn eerste virtuele 3D-winkel. Eén van de producten die daar te koop is een paar sneakers, geïnspireerd op de Renault 5 Turbo. Er worden 960 paar van die sneakers gemaakt.

De collectie bestaat uit zes op maat gemaakte modellen. Vijf daarvan zijn geïnspireerd op de topmodellen van de R5 Turbo. Een zesde ontwerp is samen met de web3 R3NLT-community ontwikkeld als eerbetoon aan de R5 Turbo 3E showcar.

Renault verwerkte kenmerken van de R5 Turbo in de sneakers. De achterwaartse helling van de schoen staat symbool voor het karakteristieke silhouet van de auto. Daarnaast is de binnenkant geïnspireerd op de interieurbekleding en de veters op de veiligheidsgordels. Als laatste eerbetoon zijn er van elk model 160 unieke paren gemaakt. Dit aantal verwijst naar het motorvermogen van 118 kW (160 pk) van de R5 Turbo.

Renault innoveerde verwerkte een NFC-chip in de schoen. Door de chip te scannen, krijgt de eigenaar toegang tot het certificaat van echtheid van de schoen via NFT. Dit certificaat bevat de belangrijkste informatie van de schoen: de samenstelling van de materialen en traceerbaarheid van de productie. Deze gegevens zijn vastgelegd in een blockchain.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken