RTL introduceert nieuwe visuele identiteit

RTL introduceert nieuwe visuele identiteit
  • Design
  • 1 mei 2023 @ 10:33
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual idLogoMarketing

RTL introduceert in Nederland één nieuw logo voor alle kanalen en het corporate merk. Het nieuwe logo kleurt mee met de content.

Het logo is te zien in de bedrijfscommunicatie en op de tv-zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z, RTL Crime, RTL Lounge en RTL Telekids en op RTL.nl en in de RTL-app. Het nieuwe veelkleurige logo moet de veelzijdigheid van het aanbod symboliseren. RTL Nederland sluit zich met deze rebranding aan bij de Europese uitrol van het RTL merk. Om het onderscheid tussen de zenders duidelijk te houden is de identiteit in Nederland verder ontwikkeld met het Amsterdamse branddesignbureau CapeRock. Naast het logo en de content gebruikt RTL in zijn corporate huisstijl ook kleurrijke illustraties. De huisstijl is doorontwikkeld door een team van Nederlandse vormgevers: John Beckers, Eveline Schram en Anouk van Dijk.

De headerfoto is van Rob Jacobs met dank aan RTL.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken