Peugeot zet voor nieuwe E-3008 in op publieksparticipatie

Peugeot zet voor nieuwe E-3008 in op publieksparticipatie
  • Design
  • 14 jul 2023 @ 08:48
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Om het publiek warm te maken voor de lancering van de nieuwe Peugeot E-3008 start de automaker met de #camocatch challenge. Iedereen die een prototype van de auto op de openbare weg fotografeert krijgt de kans zelf achter het stuur te kruipen.

Normaal gesproken is het de bedoeling om prototypes voor het grote publiek verborgen te houden en er alles aan te doen om aan het oog van de wereld te ontsnappen. Peugeot breekt met die standaard en betrekt consumenten nu actief bij de laatste testfase op de Europese wegen. Iedereen kan de nieuwe Peugeot E-3008 gewoon ‘in het wild’ tegenkomen.

Tijdens de eerste fase van de operatie, in mei dit jaar, heeft Peugeot via zijn sociale netwerken een verkiezing gelanceerd voor het populairste camouflage-ontwerp voor de prototypes van de nieuwe Peugeot E-3008.

In juni zijn duizenden stemmen uitgebracht via de verschillende socialmediakanalen van het merk. Daaruit zijn de volgende drie camouflagethema's geselecteerd:

  • ‘Street Art’
  • ‘Optical Art’
  • ‘Prototype’

Deze drie populairste camouflage-designs zijn in juni geproduceerd en aangebracht op de prototypes van de nieuwe Peugeot E-3008. In deze vermomming zullen de auto’s deze zomer hun laatste testkilometers afleggen in Europa.

Peugeot moedigt tijdens de #camocatch challenge iedereen aan om een gecamoufleerde Peugeot E-3008 te fotograferen. Deel die afbeelding tussen 15 juli en 15 augustus via Facebook en/of Instagram met de tags #camocatch en @Peugeot. Op alle gecamoufleerde Peugeots E-3008 is ook een QR-code aangebracht. Deze code geeft toegang tot de speciale website van operatie #camocatch.

Uit alle foto-inzendingen (maximaal één inzending per deelnemer) kiest Peugeot via een loting zes winnaars. Die ontvangen een exclusieve uitnodiging om in 2024 een proefrit te komen maken in de nieuwe Peugeot E-3008 tijdens een persevenement. De onthulling van de nieuwe E-3008 is in september 2023.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken