De Ruijter opent eerste pop up 'boterhammenrestaurant' van Nederland

De Ruijter opent eerste pop up 'boterhammenrestaurant' van Nederland
  • Food-en-retail
  • 3 sep 2015 @ 14:56
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Morgen opent Koninklijke De Ruijter het allereerste boterhammenrestaurant van Nederland. In 'De Negen Straatjes' in Amsterdam wordt restaurant De Struisvogel tijdelijk omgetoverd tot een sfeervol ontbijt- en lunchrestaurant. Het 'Boterhammen Restaurant' staat in het teken van het beleggen van bijzondere boterhammen en broodjes en mensen krijgen er alle ruimte om hun fantasie de vrije loop te laten met de producten van De Ruijter.

In het restaurant staat het beleggen van bijzondere boterhammen en broodjes centraal, meldt het belegmerk. Bezoekers van het restaurant mogen hun fantasie de vrije loop laten met alle producten van De Ruijter.

Twee soorten broodbeleg
'Aanleiding voor de opening van Het Boterhammen Restaurant is recent onderzoek, waaruit blijkt dat de meeste Nederlanders veel brood eten, maar weinig variëren met slechts twee soorten broodbeleg. Bovendien worden de boterhammen in hooguit een kwartiertje routinematig naar binnen geschoven. Terwijl variatie in en aandacht voor voeding er juist voor zorgt dat we van ons eten blijven genieten. Ondanks dat brood erg populair is in Nederland, krijgt het dus niet de aandacht die het verdient. Met dit restaurant wil Koninklijke De Ruijter hier verandering in brengen en mensen inspireren om hun brood weer bijzonder te maken', aldus het foodmerk.

Afrekenen met #broodjebijzonder
Het Boterhammen Restaurant in De Struisvogel gaat vanaf aanstaande vrijdag voor één week open tussen 9.00 en 14.00 uur. Tussen 4 en 10 september kan iedereen vanaf 9.00 uur binnenlopen om zijn of haar eigen bijzondere broodje te creëren. 'Verse boterhammen en fruit en De Ruijter producten als Vlokfeest, Anijs-, Vruchten- en Aardbeien-frambooshagel, Muisjes en Bebogeen staan klaar om mee aan de slag te gaan. Er is geen menukaart en geen prijslijst. In ruil voor het delen van een foto van de creatie op social media met #broodjebijzonder, hoeft er niet te worden afgerekend, belooft De Ruijter.

Opening door Miljuschka Witzenhausen
De officiële opening van het Boterhammen Restaurant gebeurt door tv-ster Miljuschka Witzenhausen. Zij creëert op vrijdag 4 september als eerste een eigen #broodjebijzonder als opening van het restaurant.
 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken