'Ouwe taart' tegen eenzaamheid bij ouderen

'Ouwe taart' tegen eenzaamheid bij ouderen
  • Food-en-retail
  • 9 okt 2017 @ 11:36
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MarketingMVOFood

Gezellig samen met je opa of oma een ambachtelijk appeltaartje eten en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan Stichting 'Met je hart', die lokale ontmoetingen organiseert voor eenzame ouderen. Twee vliegen in één klap volgens het trio Marc van Nieuwkerk, Smilde Bakery en Stichting Met je hart, dat horecaondernemers in heel Nederland uitnodigt om deel te nemen aan het initiatief 'Ouwe taart'.

Gezellig samen met je opa of oma een ambachtelijk appeltaartje eten en tegelijkertijd een bijdrage leveren aan Stichting Met je hart, die lokale ontmoetingen organiseert voor eenzame ouderen. Twee vliegen in één klap! Marc van Nieuwkerk, Smilde Bakery en Stichting Met je hart nodigen horecaondernemers in heel Nederland uit om deel te nemen aan het initiatief Ouwe taart.

In zijn zaak Marcus te IJsselstein ziet horecaondernemer Marc van Nieuwkerk dagelijks hoe gezelligheid en lekker eten mensen verbindt. Geconfronteerd met nieuwsberichten over eenzaamheid onder ouderen – 50% van de ouderen boven de 75 jaar is eenzaam en vanaf 50 jaar ook al 40% – besloot hij daar op geheel eigen wijze tegen in actie te komen. Samen met Smilde Bakery, die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel heeft staan, startte hij het initiatief Ouwe taart. Missie: de eenzaamheid van ouderen bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht brengen en hen uitnodigen om hier iets aan te doen door ouderwets gezellig samen appeltaart te eten. En niet zomaar een appeltaartje, maar een overheerlijk vers afgebakken appeltaartje bereid met frisse Jonagold appeltjes. 'Dubbel genieten dus!'

Lokale ontmoetingen
Vandaag is team Ouwe Taart aanwezig in het Gastmaal Café in Utrecht om Stichting met je Hart in actie te zien. Vijf eenzame ouderen zijn samen gekomen en genieten van elkaars gezelschap een Ouwe Taart. 'Het is zo mooi dat wij met Ouwe Taart kunnen bijdragen aan het geluk onder ouderen',  aldus Van Nieuwkerk.

Hoe werkt het?
Iedere horecaondernemer in Nederland kan meedoen met Ouwe taart, meldt het trio. 'Samen staan we sterk en maken we het verschil! Het principe is even simpel als effectief.' Ze geven een lijstje met mogelijkheden:

· Horecaondernemers kunnen de speciaal door Smilde Bakery ontwikkelde eenpersoonsappeltaartjes bestellen via een van de drie aangesloten leveranciers: Bidfood, Hanos en Van de Mheen Foodservices.

· Met bijgeleverd promotiemateriaal vragen de deelnemende horecaondernemers op een luchtige manier aandacht voor eenzaamheid onder ouderen en met de speciale ansichtkaarten kunnen hun gasten hun opa, oma of andere ouderen uitnodigen om samen ‘Ouwe taart’ te komen eten bij de Horeca ondernemer.

· Een deel van de opbrengst van de Ouwe taartjes gaat naar Stichting Met je hart, die dit geld op hun beurt weer gebruikt om lokale ontmoetingen tussen ouderen te organiseren en zo de vereenzaming onder ouderen verder te verzachten.

Marc van Nieuwkerk besluit: 'ook Ouwe taart opnemen in je horeca zaak en zo je steentje bijdragen in de strijd tegen eenzaamheid bij ouderen? Kijk dan op onze website en neem contact op.' 
(PvWK)

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken