Jumbo lanceert 'Deep screen - 3D' retailmedia
- Food-en-retail
- 26 apr 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Retail Media DayMediastrategieRetail
- 26 apr 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Jumbo start met ‘Deep screen - 3D retailmedia‘ technologie op de digitale schermen in de supermarkt. Het merk Blue Band Roombeter is het eerste product dat door middel van een 3D uiting te zien is.
De nieuwe campagne is op de digitale schermen bij de entree in ruim 500 Jumbo winkels te bewonderen. Het betreft volgens de retailketen 'een opvallende campagne om het nieuwe plantaardige alternatief voor boter onder de aandacht te brengen' bij het winkelende publiek.
In samenwerking met First Impression audiovisual, wil Jumbo met deze techniek retailmedia-campagnes tot leven met de techniek van anamorfose. 'Met forced perspective transformeren hierbij platte beelden tot een 3D experience. Deze techniek bestaat naar eigen zeggen vooral uit wiskundige principes en optische illusies. ‘Door de juiste verhoudingen en perspectiefveranderingen toe te passen, wordt de kijker visueel verrast, waardoor platte afbeeldingen diepte lijken te krijgen. Vervolgens lijkt het alsof de animaties uit het scherm springen, waardoor we een onvergetelijke indruk achterlaten bij de kijker’, licht de afdeling retailmedia van Jumbo toe.
‘De nieuwe 3D uiting op de digitale schermen van Jumbo Supermarkten is voor ons een mooie toevoeging aan de communicatie die we op de winkelvloer kunnen doen. Het zet onze nieuwe innovatie, Blue Band Roombeter in een papieren kuip, op een spectaculaire wijze in de spotlight. De nieuwe papieren kuip spat van het beeldscherm af’, vult Alexandra Hartevelt, senior Brand Manager van Blue Band aan.
'We blijven ons DOOH netwerk optimaliseren in omvang en functionaliteiten', belooft Jumbo met de uitnodiging om ook te komen experimenteren met de nieuwe retailmedia in 3D.
(PvWK)
Meer weten over alle aspecten van retailmedia? Kom ook met je collega's en bureau-adviseurs. Regel hier tijdig je kaarten voor 's lands eerste Retail Media Day op 28 mei 2024. Welkom in Media Plaza naast Utrecht Centraal.
Retail Media Day 2024
De Retail Media Day is een event van de vakbladen Twinkle en MarketingTribune. De dag, die onder leiding staat van Rupert Parker Brady, heeft sprekers als hoogleraar Corine Noordhoff, de enorm ervaren retail consultant Ian Scott, Rolf Oosterhoff van Albert Heijn (de eerste supermarkt in Nederland die retailmedia inzette), Stefan Brzozowski (director commerce van Bol retailmedia) en Maurice Ridder, verantwoordelijk voor retailmedia bij Basic-Fit.
De Retail Media Day is het grootste Nederlandse event in zijn soort en wordt op 28 mei 2024 gehouden te Utrecht. Meer informatie is hier te vinden.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merk
- Blue Band
- First Impression audiovisual
- forced perspective
- DOOH
- scherm
- retailmedia
- deep screen
- campagnes
- Jumbo
- #RMD24
- 3D
- Alexandra Hartevelt
- techniek
- transformatie
- anamorfose
- innovatie
- Jumbo
- media
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Campagne voor nieuwe smaken... 06-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 06-05-2024
- DOSSIER MERKENBOUWEN - De kant van... 06-05-2024
- [marketeer 201] Niels van den Bergh... 03-05-2024
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
- Shell kondigt nieuwe samenwerking... 01-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing