[video] Elton John schittert in nieuwe Lewis kerst-commercial 2018
- Food-en-retail
- 15 nov 2018 @ 10:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenCreatieMarketing
- 15 nov 2018 @ 10:19
- Peter van Woensel Kooy
'Niet elke gave is een gift', zou je vrij vertaald kunnen zeggen. De pay off van de kerstcommercial van het Britse John Lewis & Partners staat onder een film over Elton John: de nieuwe kerstcommercial. In Engeland wedijveren de warenhuizen en retailers met emo-tv: commercials tegen de kerst waar niets op aan te merken valt. Kijk en huil mee.
Wat staat er bij Elton onder de kerstboom? We onthullen het plot niet, kijk en oordeel zelf hieronder. Komend jaar treedt publiekslieveling Elton John ook op in Nederland, tijdens zijn afscheidstoernee. Omdat in Nederland het Sinterklaas-feest nog moet beginnen, zijn we hier iets later met de kerstcommercials. De Britten barsten alvast los, een storm op sociale media ontketenend, zoals door deze. Maandag j.l. kwam concurrent Sainsbury al met een tranentrekkende schoolvoorstelling. In deze blog geeft Patrick Severein zijn visie op de voorlopige oogst. In elk geval is alleen al de soundtrack van Lewis goud, omdat 'Your Song' -ook in andere versies- gewoon een prachtnummer is.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- John Lewis
- Billy Paul
- concurrent
- retail
- soundtrack
- Sainsbury
- Your Song
- kerstboom
- publiekslieveling
- retail
- Sainsbury
- schoolvoorstelling
- traan
- Elton John
- oogst.
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Verkoop Blokker van de baan
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing