[marketeer 178] Florence van Haastrecht en Zoe van Helvoirt - oprichters startup BeeGrateful

[marketeer 178] Florence van Haastrecht en Zoe van Helvoirt - oprichters startup BeeGrateful
  • Food-en-retail
  • 7 jul 2023 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StartupMVOFoodInnovatie

Op dit moment wordt 55% van de wilde bijen in Nederland met uitsterven bedreigd. Daar willen en kunnen Florence van Haastrecht en Zoe van Helvoirt wat aan doen, met de slimme producten van het merk 'BeeGrateful'. Op 24 juni 2023 namen de jongedames hiervoor al de Gouden Zwaluw in ontvangst. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt in het kader van de campagne ‘Natuur in de straat’. Next step: meer bekendheid en crowdfunding.

Stel jezelf graag voor. Hoe zijn jullie het vak ingerold?
‘Hi, wij zijn Florence van Haastrecht en Zoe van Helvoirt, en sinds 2022 trotse founders van onze start-up BeeGrateful. We zijn het vak ingerold toen we ons bewust werden van het urgente probleem van de drastische afname in bestuiverpopulaties, zoals de wilde bij, dat onder andere wordt veroorzaakt door toenemende verstedelijking. Op dit moment is 55% van de wilde bijen in Nederland met uitsterven bedreigd. En dat is problematisch, aangezien 75% van onze voedselgewassen afhankelijk is van bestuiving.


Daarom zijn wij op een missie om op een creatieve en inspirerende manier de biodiversiteit in verstedelijkt gebied te vergroten. Dit doen we door het zichtbaar plaatsen van kleinschalige biotopen voor bestuivers in gemeentes en op bedrijventerreinen, die bestaan uit onze natuur-inclusieve innovaties: de Streetlight Bee&Bee (wetenschappelijke onderbouwd bijenhotel om lantaarnpalen, red.) en de Lantern Planter (plantenbak gemaakt van 100% gerecycled materiaal gevuld met inheemse planten, red.).  Op deze manier creëren we kleinschalige biotopen, die zowel nestgelegenheden als een lekker hapje voor bestuivers bieden, en daarbij fungeren als stepping stones (groene verbindingen, red.) tussen verstedelijkte gebieden.

Met onze impact-gedreven start-up willen we naast het terugbrengen van de wilde bij in onze leefomgeving ook vele mensen op een inspirerende manier bereiken en bewustwording over dit maatschappelijke probleem blijven vergroten. Dit doen we naast het zichtbaar plaatsen van onze biotopen, ook middels ons educatieve platform ‘tijd voor biodiversiteit’ (klik hier) en het geven van bij-vriendelijke lezingen en workshops (meer info hier). Wij zijn ervan overtuigd dat wanneer men zich bewust is van het belang van biodiversiteit, uit intrinsieke motivatie ook beter voor de wereld zal gaan zorgen. Zo worden er steeds meer tegels gewipt en gekozen voor inheemse planten. Met als doel om vergrijzing om te zetten naar vergroening. Tijdens onze studententijd in Wageningen hebben we ons via het studentenplatform Enactus aangesloten bij het project, BeeGrateful. Enactus is een internationaal samenwerkingsverband tussen studenten, het hoger onderwijs en het bedrijfsleven. Het doel is om studenten zich te laten ontwikkelen tot ondernemende en maatschappelijk verantwoorde leiders. Samen met zeven (internationale) medestudenten maakten we ons hard om het drastische probleem van afnemende bestuiver(s)populaties tegen te gaan tijdens onze tijd bij Enactus.'

Toen ontstond het eerste product?
'Ja. Dit is ook gelijk de tijd waar we onze unieke innovatie en propositie, de Streetlight Bee&Bee, hebben ontwikkeld. We kregen veel positieve reacties, aandacht en wonnen de Enactus National Cup.  Naast onze liefde voor natuur en passie voor ondernemerschap geloven we heilig in de potentie die BeeGrateful heeft op het maken van maatschappelijke impact. Voor ons twee reden genoeg om BeeGrateful, na ons afstuderen, in te schrijven bij de KVK. Een tof studentenproject liep zo uit tot onze eigen onderneming.'

En wat heeft het team met marketing?
'Met onze achtergronden in Food Digestion & Health and Food Quality Management, hebben wij geen directe link met marketing. Maar aangezien we met BeeGrateful meer bewustwording willen creëren is het delen van ons ‘verhaal met een missie' super belangrijk. Zo posten we educatieve (wist je dat) filmpjes op verschillende sociale mediakanalen, maken we campagnevideo’s, doen we aan community management en bouwen wij ons merk op door consistent te werk te gaan met onze, missie, branding en visual identity (gebruik van de kleuren geel, blauw, logo etc.) in al onze uitingen.  Vanwege onze passie zijn wij goed in staat om ons verhaal en de waardepropositie van onze innovaties over de bühne te brengen bij potentiële klanten. Echter, we zouden BeeGrateful graag veel grootschaliger onder de aandacht willen brengen en onze innovaties meer in de schijnwerpers willen zetten d.m.v het voeren van gerichte marketingscampagnes.  Zo zijn we namelijk ook in staat om een breder publiek te bereiken, sneller op te schalen en uiteindelijk meer impact te maken.'

OK helder. Vertel ons graag meer over de actuele status van jullie startend ‘merk’ Bee Grateful. Waar stuur je op?
'
Voor nu zijn onze belangrijkste prioriteiten de verkoop van onze kleinschalige biotopen voor bestuivers aan gemeenten en bedrijventerreinen; het uitvoeren van wetenschappelijk onderzoek in samenwerking met de Universiteit Wagening en TU Delft naar de optimale werking van onze bijenhotels; en het uitbreiden van ons netwerk en het opbouwen van een community. Voor ons is geen week hetzelfde. 

We gaan veel langs bij potentiële klanten om ons verhaal te pitchen en onze missie onder de aandacht te brengen. Daarnaast zijn we onlangs een crowdfunding actie gestart om onze community verder uit te breiden en bundelen we vaak onze krachten met groene partners (zoals bijvoorbeeld. The Pollinators) door samen op pad te gaan, workshops te geven en bedrijventerreinen te vergroenen.

Onze Streetlight Bee&Bees hangen reeds op in Amsterdam West en komen ook te hangen in de gemeenten Haarlem, Hendrik-Ido-Ambacht, en Bloemendaal. We zijn ervan overtuigd dat we BeeGrateful snel uit kunnen breiden d.m.v. kruisbestuiving. Onze kleinschalige biotopen voor bestuivers zijn erg zichtbaar en zorgen publiekelijk voor een groot bereik. ‘He, wat leuk dit!, Ik wil dit ook in mijn straat’ . Zo creëren we ook een bottom-up effect.
We merken dat biodiversiteit soms nog een lastig onderwerp is om aan de man te krijgen bij bedrijventerreinen, omdat de behoefte om te vergroenen er helaas nog niet altijd ligt. Daarom sturen we op samenwerkingen met andere partners, zoals BREEAM (Building Research Establishment’s Environmental Assessment Method, red.), waardoor het voor een bedrijventerrein ook aantrekkelijker wordt om te starten met vergroenen op kleinschalig niveau. We zijn superdankbaar voor alles wat groeit en bloeit, ook bij onszelf. Daar komt onze merknaam vandaan.'
 

Hoe is de concurrentie in de categorie van mvo/groenvoorziening en wie zie je als benchmark?
'nEr zijn verschillende bedrijven die ook bijenhotels produceren en verkopen. In de B2B sector, waar wij ons in begeven, onderscheiden we ons doordat wij het enige bijenhotel hebben dat om bestaande infrastructuur wordt opgehangen. Daarnaast beschikken wij over expertise om de meest optimale locaties te kiezen voor het plaatsen van de bijenhotels, rekening houdend met externe omgevingsfactoren zoals zon, wind, voedselbronnen.  Deze kennis blijven we uitbreiden door het uitvoeren van onderzoek in samenwerking met de Wageningse Universiteit.

Bovendien zijn er natuurlijk vele groenvoorzieningen die zich focussen op het creëren van een groene en gezonde leefomgeving voor mens en bestuiver. Wij vinden het belangrijk om juist met dit soort initiatieven samen te werken, omdat wij ervan overtuigd zijn dat doordat we onze krachten kunnen bundelen, we elkaar alleen maar kunnen versterken om zo effectief de biodiversiteit te vergroten in verstedelijkt gebied.

We zien The Pollinators als benchmark op het gebied van marketing. We willen namelijk biodiversiteit iets hips en speels maken, en een beetje van dat stoffige imago af waar sommige mensen biodiversiteit nu nog mee associëren.' 

Wat zijn de bio- en imker-trends en productinnovaties waar BeeGrateful op inhaakt?
'
Bij beleidsmakers komt biodiversiteit steeds hoger op de agenda te staan. Gelukkig maar! Zo kan je bij provincies steeds meer subsidies aanvragen voor groene projecten zoals de realisatie van groene daken en/of geveltuinen, vergroenen van bedrijventerreinen en collectief ontstenen van tuinen etc. Bij het bewerkstelligen van deze projecten wordt er vaak samengewerkt met gemeenten, kennisinstellingen, bedrijven, woningcorporaties en maatschappelijke initiatieven. Als start-up haken we hier zeker op aan. Door het verbinden met meerdere partners is er voor ons ook gemakkelijker een ingang bij het vergroenen van steden en/of bedrijventerreinen, waardoor we onze innovaties uiteindelijk ook grootschaliger kunnen inzetten. Daarnaast zien we ook steeds meer initiatieven op kleinschalig niveau ontstaan, denk hierbij aan groene (circulaire) events, lezingen en workshops.  Op dit soort events haken we ook graag aan, zodat we onze missie alleen maar verder kunnen verspreiden.'

Werk je samen met bureaus ter promotie? Welke en bevalt dat? Hoe doen jullie nog meer aan promotie?
'
Nee, op dit moment werken we niet samen met marketing en/of pr bureaus, maar in de toekomst zijn we zeker van plan om hier wel mee samen te gaan werken.   Verder doen we aan promotie door wekelijks onze sociale media posts in te plannen, actief pers te benaderen en ons verhaal op verschillende events te pitchen. Zo waren we laatst bij het Upstream festival in Rotterdam, zijn we te vinden op Open Groen Dag in Amsterdam (georganiseerd door Pakhuis de Zwijger, red.) en gaan we onze onderzoeksresultaten presenteren op the Green Village, TU Delft. 
 

Nog meer nieuws over BeeGrateful dat je wilt delen?
We zijn sinds kort begonnen met onze crowdfunding campagne, waarmee we onze missie onder een groter publiek onder de aandacht willen brengen om uiteindelijk meer kleinschalige biotopen plekken door geheel Nederland te kunnen implementeren. We zijn al bijna bij de eindstreep en hebben een mooie donatie van 4800,- van provincie Gelderland ontvangen. Volgers vabn MarkertingTribune, help ons alsjeblieft mee over de eindstreep door ons uiteindelijke doel te behalen via het platform op deze link. Daarnaast hebben we onlangs Universiteit Wageningen gerepresenteerd in de Studenten Ondernemersprijs waar we er met de hoofdprijs vandoor gingen. 

Op 24 juni 2023 ontvingen we de Gouden Zwaluw. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt en maakt deel uit van de campagne "Natuur in de straat", die door de Vereniging Nederlands Cultuurlandschap is geïnitieerd. We zijn hier erg trots op! Mooi om te zien dat we zo erkenning krijgen voor ons harde werk en onze impact gedreven onderneming.'


tekst: Peter van Woensel Kooy

Meer info over startup BeeGrateful klik hier

Voor de 177 interviews met eerdere hoogvliegers uit deze serie, scroll naar de linkjes hieronder.


Indruk van het aanbod van BeeGratefull en (bovenaan) portret van Florence en Zoe.

De 177 eerdere interviews uit deze serie
177. [marketeer 177] Pascal Beeren- eigenaar van sterrenrestaurant De Bokkedoorns
176. [marketeer 176] Jeroen Verdenius- marketingmanager Vermaat Groep
175. [marketeer 175] Mieke van Vugt - bedenker van foodmerk OaYeah
174. [marketeer 174] Max Blom - medeoprichter kitesurfmerk Mystic
173. [marketeer 173] Raymond Wolf en Fritjof Terlingen - Wolf rijbewijsshop
172. [marketeer 172] Valentine van der Lande - 'Cereal Entrepreneur' Oot Granola
171. [marketeer 171] Cis Nijenhuis: co-founder van Witlof Skincare
170. [marketeer 170] Saskia Schuit - new business developer Waterdrop
169. [marketeer 169] Susan Houben - Head of Marketing van SodaStream
168. [marketeer 168] Raoul Nijlhof - oprichter en marketeer Luggage Care
167. [marketeer 167] Janina Jahns - marketeer bij Diageo
166. [marketeer 166] Olaf Ouwerkerk en Youri van Slingerland van Happy Trails
165. [marketeer 165] Bob Verlaat - marketeer Super73 e-bikes
164. [marketeer 164] Samantha Sowirono - co marketeer Klarna
163. [marketeer 163] Bing van der Lande - merkenbouwer Object Embassy
162. [marketeer 162] Julie Munneke - founder van Tiny Library
161. [marketeer 161] Janne van den Tweel - marketing coördinator QWIC
160. [marketeer 160] Esmée Clewits - oprichter YourDesq
159. [marketeer 159] Evelien de Vries - oprichter van MDV Europe
158. [marketeer 158] Andrea van Nieuwenhuizen - Head of Marketing Stox Energy Socks
157. [marketeer 157] Lindsay van der Looij - merkbewaarder van Bloy Institute
156. [marketeer 156] Celine Lokhorst - marketing manager Kamera Express
155. [Marketeer 155] Hans van der Eerden van De Raad van Buiten
154. [Marketeer 154] Coen de Kovel - cmo webshop Pluck
153. [Marketeer 153] Double Dutch sisters
152. [Marketeer 152] Fleur Runhardt en Roos Lindhout van House of Treats
151. [Marketeer 151] Jacqueline Seton-Jacobs (Seton’s Bakery) 
150. [Marketeer 150] Lena Cobelens van lounge- en sleepwear merk Le Olive
149. [Marketeer 149] Phil Vonk: 'Auto.nl is een lifehack'
148. [Marketeer 148] Ramon Beuk - chef, leraar en ondernemer over Wayooh
147. [Marketeer 147] Nathalie van den Hombergh over Own Your Space
146. [Marketeer 146] Bibi Janus van Juicebrothers
145. [Marketeer 145] Anna de Lanoy Meijer en Nina Poot over Anna + Nina
144. [Marketeer 144] Ella Fortuin koppelt personalities aan merken met Brands Connected
143. [Marketeer 143] Celapp Media scoort met b2b apps
142. [Marketeer 142] Pauline Cousseau: chief marketing officer oogmerk Polette  
141. [Marketeer 141] CMO Mick van Ettinger van The LiveKindly Collective
140. [interview marketeer 140] Iris Spronk over Webscraping Amsterdam
139. [interview Marketeer 139] Jasmijn Rijcken over marketingschip Eureka
138. [interview Marketeer 138] Felice Uiterwijk van Fairtrade Original over jackfruit
137. [interview Marketeer 137] Mark de Lange, ceo en founder van Ace & Tate
136. [interview Marketeer 136] Milo Borghans - Blyck Leckerneyen
135. [interview Marketeer 135] Bernadette Kooijman - startup No Fairytales
134. [interview Marketeer 134] Martijn Roordink, CEO en co-founder van Spaces
133. [interview Marketeer 133] Willem Kors & Marleen de Haan - marketeers Poeder Pret
132. [interview Marketeer 132] Olaf van Gerwen - oprichter Chuck Studios
131. [interview Marketeer 131] Miriam Mieras, Neeltje en Bob - Employity Recruitment
130. [interview Marketeer 130] Edward Hissink - cmo Fresh-R
129. [interview marketeer 129] Ron Beckers - oprichter Joe Merino
128. [interview Marketeer 128] Thomas Gesink- cmo bij Stadsbrouwerij De Prael
127. [interview Marketeer 127] Michiel Reinoud - managing director MBRC en Charity Gifts
126. [interview Marketeer 126]  Renée Cohen - Stromma Nederland
125. [interview Marketeer 125] Arjen van den Hof - eigenaar Vondel Hotels
124. [interview Marketeer 124]  Jos van Mil - bedenker Tommies en md Greenco
123. [interview Marketeer 123] Sandra Alvarez - foodinfluencer en kookboekschrijver
122. [interview Marketeer 122] Jeroen de Bos - commercial director Mepal
121. [interview Marketeer 121] Joseph Constanty - marketing director NIU
120. [interview Ondernemer 120] Stefaan Mouradian en Steven Boelens - Baunat juwelen
119. [interview Ondernemer 119] Antonie Reichling - Reichling Strategisch in Kwaliteit
118. [interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl
117. [interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCOOKS
116. [interview Ondernemer 116] Hubrecht Duijker - wijnschrijver
115. [interview Ondernemer 115]  Frans Story - directeur Van Boxtel hoorwinkels
114. [[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - cmo gevogeltebedrijf Kipster
113. [[interview Ondernemer 113] Cor Jansen - oprichter en cmo Kooc kant-en-klaar
112. [interview Ondernemer 112] Olaf Ouwerkerk - bedenker van Rotterdammertjes 
111. [interview Ondernemer 111] Marijke de Laat en Joris Landa - Bouillon Brothers
110. [interview Ondernemer 110] Jaco Pieper - oprichter en marketeer Koupe ijs
109. [interview Ondernemer 109] Sophie Heldens - country manager reBuy
108. [interview Ondernemer 108] Jochem Snels - oprichter / eigenaar Another Cookie 
107. [interview Ondernemer 107] Leendert Mulder - event expert Cannes en Cambodja
106 [interview Ondernemer 106] Henrietta Morrison - oprichter Lily’s Kitchen petfood
105. [interview Ondernemer 105] Sander van Bladel - marketeer Lesara agile retail
104. [interview Ondernemer 104] Jurryt van Arend, marketeer Doniger Fashion Group
103. [interview Ondernemer 103] Jaap Korteweg - oprichter De Vegetarische Slager
102. [interview Ondernemer 102] J.W. Kaldenbach& Edo Dijksterhuis - Bierrevolutie
101. [interview Ondernemer 101] Mark Vletter - oprichter telecomaanbieder Voys
100. [Ondernemer van de Week] Bénine Bijleveld - Benines Kitchen foodblog
99. [Ondernemer van de Week] Martijn Suister - Quandoo restaurantreserverings-portal
98. [Ondernemer van de Week] Marjolein in 't Veld - fashionbrand Marjolein Elisabeth
97. [Ondernemer van de week] Esther Weissman - Esthers Cookery
96. [Ondernemer van de Week] Margreet Leppink en Santje Kramer - app Rambler 
95. [Ondernemer van de Week] Tijno Verkerke - Brand Activation manager 24Kitchen
94. [Ondernemer van de Week] Sarah Smit - oprichter Stina Woods 
93. [Ondernemer van de Week] Erik van de Langemheen - oneQ smart outdoor cooking 
92. [Ondernemer van de Week] Elant Wijtman - marketeer Oedipus Brewing 
91. [Ondernemer van de Week] Marjan Reitsma - hoofd marcom Koninklijke Auping
90. [Ondernemer van de Week] Freek Padberg - mede oprichter Grapedistrict
89. [Ondernemer van de Week] Bernd Damme - oprichter juwelenhuis House of Eléonore
88. [Ondernemer van de Week] Hannah Vreugdenhil - food delivery service DoorMeal
87. [Ondernemer van de Week] Pieter Teekens - oprichter Beef & Burgers en Friet Fjieuw
86. [Ondernemer van de Week] Laurens Claassens - mede oprichter V2C Dutch Dry Gin
85. [Ondernemer van de Week] Olaf van Rijn - Choco Taste Box
84. [Ondernemer van de Week] Enzo Kleijn - initiator streetfoodfestival Yummya
83. [Ondernemer van de Week] Remko Hol en Olivier Nipshagen - Olijck worsten
82. [Ondernemer van de Week] Rob van Rozendaal - The Music Marketeers
81.[Ondernemer van de Week] Kevin de Roos - dga en bedenker Tante Nel Rotterdam
80. [Ondernemer van de Week]  Marieke van Beijnum en Willemijn van Dijk - Borrelplateau
79. [Ondernemer van de Week] Alec Boswijk - oprichter Alchemist Garden en CvE
78. [Ondernemer van de Week] Van der Will, De Vries en Bakhtiar - oprichters Jajem 
77. [Ondernemer van de Week] Maarten van den Biggelaar - oprichter Manyguide 
76. [Ondernemer van de Week] Iris Weges - consultant Female Health Company
75. [Ondernemer van de Week] Clara de Nijs - dga en founder Clara's Champagnes 
74. [Ondernemer van de Week] Sebastian Brokmann - co-founder Fruitful Office
73. [Ondernemer van de Week] Saira Mamadeus - drijvende kracht Hennep Burger
72. [Ondernemer van de Week] Mark Boekraad - mede-oprichter ShirtsofHolland  
71. [Ondernemer van de Week] Merel Wildschut en Jamie van Zijl - De Groene Meisjes 
70. [Ondernemer van de Week] Marij Peeters en Theo Peeters - Het Raadhuys
69. [Ondernemer van de Week]  Kitty Smeeten& Th. de Groen - Hands Off My Chocolate
68. [Ondernemer van de week] Caroline Glasbergen - 'Fitshe' female sportshakes
67. [Ondernemer van de Week] Roy Liezen - marcom expert Afosto retail systemen 
66. [Ondernemer van de week] Yves Viegen - marketeer Foodtube 
65.[Ondernemer van de Week]  Jop van de Graaf - oprichter SLA restaurants 
64. [Ondernemer van de Week] Christian Clerx - oprichter online cityportals CityZapper
63. [Ondernemer van de Week] Daniëlle Duit & M. Lauret - bierbrouwerij Duits&Lauret 
62. [Ondernemer van de Week] Lennard ter Hall - oprichter Slow Escargots 
61. [Ondernemer van de Week] Stefan vd Ven, Patric Brinkman & Ton Verhoeven - Exota
60. [Ondernemer van de Week] Carin Frijters en Femke Cuijpers - RetailTheater
59. [Ondernemer van de week] Herbert en Yvonne Nijland - kaas Landgoed Kaamps
58. [Ondernemer van de Week] Gretske de Jong - winkelmanager bij Scheltema
57. [Ondernemer van de Week] Yvonne Roos - uitvaartbegeleider Charon 
56. [Ondernemer van de Week] Ingmar Berkhout - drijvende kracht Digusti
55. [Ondernemer van de Week] Steven van Dorp - oprichter en vlogger InDePaskamer.nl
54. [Ondernemer van de week] Wendy van Mourik -  eigenaar van De Paarse Keizerin
53. [Ondernemer van de Week] Huub van de Lang - oprichter Bandit Diervoeding 
52. [Ondernemer van de Week] Caroline van der Lande en Nikki Wiesman - de Buurtboer
51. [Ondernemer van de Week]  Dennis van Essen - oprichter Taza Chocolate 
50. [Ondernemer van de Week]  Matijn Wijn en Juliëtte de Wilde -  Oestercompagnie 
49. [Ondernemer van de Week] Eline van de Ven - sales manager Pavino Sgroppino
48. [Ondernemer van de Week] Lisette Kreischer - oprichter The Dutch Weed Burger
47. [Ondernemer van de Week] Peter Duijvestijn - Ovengedroogde Hollandse Tomenades
46. [Ondernemer van de Week] Jaap van Oort - strategy director Digitas bouwer Vertu
45. [Ondernemer van de Week] Nynke ten Napel - founder Store for Brands
44. [Ondernemer van de Week]  Michel Wildenborg - directeur HEKS’NKAAS
43. [Ondernemer van de Week] Djemilah Dalhuisen - media en content ING retail
42. [Ondernemer van de Week]  Saskia de Knegt  - oprichter Worlds of Opportunities
41. [Ondernemer van de week] Frederike Versloot - manager communicatie ICS 
40. [Ondernemers van de Week] Linda Hartman&Brigitte van der Loo - Koffiejuffrouw
39. [Ondernemer van de Week] May-Britt Mobach - hoofdredacteur Amayzine.com
38. [Ondernemer van de Week] Rogier Leopold en Diederik van Gelder - Bilder&De Clercq
37. [Ondernemer van de Week] - Rob van Holstein - projectleider the Dutcheese
36. [Ondernemer van de Week] Abdelaziz Aouragh - founder en ceo El Asira cosmetica 
35. [Ondernemer van de Week] Bob Vrisekoop - managing director bij VMM Concepts
34. [Ondernemer van de Week] Kim Harmsen - marketing director SuperTrash
33. [Ondernemer van de week] Remko Been - omnichannel & marketing Storelink 
32. [Ondernemer van de Week ] Kaji But - directeur Sea Palace
31. [Ondernemer van de Week] Hein Raijmakers - marketing directeur Riedel
30. [Ondernemer van de Week] Rik Vegter - DGA Greendaddy
29. [Ondernemer van de Week] Kirstin Hanssen en Fidessa D. van Leeuwen - Zoete Zin
28. [Ondernemer van de Week] Jan Kienhuis - Vondelpark Vrienden / ceo Epiphany
27. [Ondernemer van de Week] Jochem Keune - marketeer Urban Cacao
26. [Ondernemer van de Week] Vincent Blokland - brandmanager Holy Soda en Sourcy
25. [Ondernemer van de Week] Marjanne Manders - manager marcom Mojo Concerts
24. [Ondernemer van de Week] Arne Altmann & Hubert Nieuwendijk - Le Pain Quotidien
23. [Ondernemer van de Week] Hans Balmaekers - marketeer Cafe Style
22. [Ondernemer van de week] Maud van Alphen - brand manager Union 
21. [Ondernemer van de Week] Thomas Gribnau - portfolio director FrieslandCampina
20. [Ondernemer van de Week] Maurice Kroon - co founder Yippie!
19. [Ondernemer van de Week]  Jeroen Stirnberg - marketing manager Ferrero
18. [Ondernemer van de week] Reinier Steures - marketingstrateeg Brusco wijn
17. [Ondernemer van de Week] Jerome Orlemans – E-commerce manager O'Neill
16. [Ondernemer van de Week] Evelien Emondts en Merel Groenenboom - Kiyoko lipbalm
15. [Ondernemer van de week] Merijn Everaarts- cmo Dopper drinkflessen
14. [Ondernemer van de Week] Sascha Tulp - DGA Anti-models
13. [Ondernemer van de week] Niels Verhoeven - NBD manager Blogmij
12. [Ondernemer van de Week] Gina Provó Kluit – oprichter Ffrash
11. [Ondernemer van de Week] Riens Meijer – schrijver
10. [Ondernemer van de Week] Marcel Joosten - directeur M&I Ad van Geloven (Mora)
9. [Ondernemer van de Week] Rogier van Camp - DGA Leapp
8. [Ondernemer van de week] Gerlof Bouma - directeuir Engelsma Wijnia Autogroep
7. [Ondernemer van de week] Robbert de Jong – cmo Looije Tomaten
6. [Ondernemer van de Week] Rutger Anema – marketeer Allerhande
5. [Ondernemer van de Week] Kris Boon - oprichter Yixx.nl
4. [Ondernemer van de week] Sander Renkema - maker Ei love you campagne
3. [Ondernemer van de Week] Masha Kodden - CMO bij DTG
2. [Ondernemer van de Week] Tessa van Breugel – marketeer Doritos
1. [Ondernemer van de Week] Stephan Tieleman - founder en CEO 'fashioncheq

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken