DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Roel Goudsmits van Bonduelle

DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Roel Goudsmits van Bonduelle
  • Food-en-retail
  • 22 aug 2023 @ 08:00
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketingFood

Roel Goudsmits is Key Account Manager bij Bonduelle Foodservice. In juli gaat hij samen met zijn vrouw Lonneke en zoontjes Beau en Stijn naar hun eigen appartement in Altea in Spanje: ‘Met een goede vakantie kun je jezelf echt resetten.’

Wat is er zo leuk aan Altea?
‘We zijn verliefd geworden op Altea en hebben daar een appartement gekocht. Het is een charmant en artistiek stadje ten zuiden van Valencia met idyllische straatjes, mooie stranden en veel lekkere restaurants. Het appartement heeft uitzicht op de baai van Altea en een zwembad waar de jongens uren in liggen. Zoek je nog een leuk vakantie-adresje? Kijk dan maar eens op appartementaltea.nl.

Wat was je meest helse vakantie-ervaring?
‘Mijn meest helse vakantie was twee jaar geleden. We zouden op zaterdag naar Tenerife vliegen, maar hoorden op de woensdag ervoor dat de vlucht geannuleerd was ten gevolge van corona met als resultaat dat we van een compleet ontzorgde vakantie naar een stacaravan gingen in Frankrijk. We moesten 1.200 km rijden, waarbij we erachter kwamen dat Beau wagenziek is en na aankomst zijn Lonneke en ik allebei ook een week ziek geweest. Het was niet onze vakantie, zullen we maar zeggen.

En wat was je mooiste vakantie?
‘Mijn mooiste vakantie was een reis van drie weken met als bestemmingen Singapore en Bali. Ik was vooral onder de indruk van de Aziatische cultuur, de stad en de natuur. Het was toen dat ik besefte dat je met een goede vakantie je jezelf echt kunt resetten.’

Wat was je mooiste marketingmoment van dit jaar tot nu toe?
‘Ik heb twee momenten waar ik erg trots op ben. In januari 2023 zijn we met Bonduelle gestart met de Reset je Recept-campagne, waarmee we consumenten helpen om een dagje minder vlees te eten op een makkelijke manier. Dit doen we door herkenbare klassiekers te resetten van vlees naar vega met peulvruchten. Denk aan een “Spaghetti Bololinzen” met linzen in plaats van gehakt. Niet alleen lekker, maar ook een duurzamere keuze. Mijn tweede moment vond plaats in april 2023, toen ik runner-up werd bij de verkiezing Beste Brabantse Marketeer. Een enorme waardering uit de branche voor het werk wat ik als marketeer maak.’

Wat staat er op de planning voor na de vakantie?
‘Sinds januari 2023 ben ik overgestapt van Retail naar Foodservice. Bij Foodservice inspireren we chefs en culinaire managers in de transitie naar meer plantaardig op het bord van hun gasten. Denk aan cateraars, restaurants of hotels. Na de zomer beginnen we met het event Gastvrij Rotterdam en bouwen we de inspiratiekalender om meerdere keren per jaar de chefs te inspireren. Denk bijvoorbeeld aan frisse salades met peulvruchten. Veel bezig dus met lekkere en gezonde voeding.’

Wat is het laatste nieuws?
‘In de transitie naar minder vlees en meer plantaardig op het bord zijn peulvruchten de perfecte oplossing. Denk aan kidneybonen, kikkererwten en linzen. De meerderheid van onze peulvruchten komt uit Frankrijk. Deze worden duurzaam geteeld met oog voor de biodiversiteit en een gezonde bodem. Hiermee zetten we een grote stap in de reductie van food miles en CO2-uitstoot.’

Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 10, 2023 als onderdeel van ons Dossier Summer in the city.

 

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken