Het leven is goed volgens LG

Het leven is goed volgens LG
  • Food-en-retail
  • 25 aug 2023 @ 14:48
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

LG Electronics is een wereldwijde campagne gestart om haar visuele identiteit te verjongen en een dynamische uitstraling te geven. De pay-off van de campagne is ‘Life’s Good’.

Vanaf eind augustus rolt LG deze campagne wereldwijd uit met beelden en video’s waarmee zij consumenten in alle delen van de wereld wil aanmoedigen om het leven met optimisme te benaderen. De kick-off van de campagne vond op 22 augustus plaats en is in Nederland vooral zichtbaar via social media.

Naast de introductie van het vernieuwde merk en de visuele identiteit, heeft de nieuwe campagne tot doel de filosofie en waarden van het bedrijf te delen. Het bedrijf zet zich onophoudelijk in voor het belichamen van de ware betekenis van Life’s Good. Om deze boodschap op een dynamische en jeugdige manier over te brengen, lanceerde LG in april haar nieuwe merk en visuele identiteit, onder de vlag van LG’s merk heruitvinden.

Dubbeldekkers
De nieuwe advertenties van LG zijn te zien in de Burj Khalifa in Dubai, het hoogste gebouw ter wereld, de Landmark 81-wolkenkrabber in Vietnam, de digitale billboards van het bedrijf op Times Square in New York en Piccadilly Circus in Londen, LG's LED-buitenscherm in Óvalo Gutiérrez in Peru en de KP Tower in India,. Ook  zijn de advertenties te zien in geselecteerde ruimtes in Zuid-Korea. De campagne strekt zich ook uit tot de rode dubbeldekkerbussen van Londen, die momenteel de Life’s Good-slogan van LG dragen – visueel vernieuwd als onderdeel van een strategie voor de heruitvinding van het merk.

De advertentievideo's tonen het 'Gezicht van de Toekomst', het lachende gezicht gevormd door de letters 'L' en 'G'.  De video gebruikt de kleur ‘LG Active Red’, de nieuwste toevoeging aan het kernkleurenpalet van het bedrijf. De kleur moet jeugdige vitaliteit uitstralen.

Bovendien breidt LG zijn digitale betrokkenheid bij jonge, wereldwijde klanten uit door merkbekendheid te bevorderen via zijn officiële sociale-mediakanalen. Vanaf 25 augustus introduceert het bedrijf functies zoals het ‘LG Finger Heart Filter’ en ‘Life’s Good Sticker Package’, afgestemd op grote sociale mediaplatforms zoals Instagram en TikTok. Deze elementen, gratis beschikbaar voor alle gebruikers, maken deel uit van het bredere plan van het bedrijf om een ​​wereldwijde participatiecampagne te lanceren.

Influencers
Het bedrijf is ook van plan samenwerkingsinhoud met verschillende influencers en merkfilms uit te brengen via de wereldwijde sociale kanalen van LG om de betekenis van Life’s Good en de kernmerkwaarden op authentiekere wijze aan klanten over te brengen. Het bedrijf werkt daartoe samen met een verzameling wereldwijde influencers, waaronder de Amerikaanse zangeres en actrice Willow Smith; Australische nationale zwemmer en singer-songwriter Cody Simpson; en het Nigeriaans-Koreaanse fotomodel Jenny Park.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken