Pathé en Albert Heijn werken samen voor dubbele filmspaaractie

Pathé en Albert Heijn werken samen voor dubbele filmspaaractie
  • Food-en-retail
  • 4 sep 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • BioscoopCampagnesFood

Met een bijzondere spaaractie bieden Pathé en Albert Heijn zowel uit als thuis een geweldige filmbeleving: vanaf nu tot en met 17 september 2023 kan er niet alleen gespaard worden voor een tweede bioscoopkaartje gratis, maar ook voor een tweede drankje of snack.

Consumenten die graag thuis van de beste films willen genieten worden niet vergeten: de volle spaarkaart mag tevens ingeleverd worden in ruil voor een gratis tweede filmvoucher voor Pathé Thuis. Het is de eerste keer sinds de overname van Pathé Thuis door Pathé dat het bioscoopconcern en het streaming platform op deze schaal samenwerken voor een campagne. 

Van maandag 4 tot en met zondag 17 september 2023 kunnen consumenten sparen voor een compleet bioscoopuitje. Bij iedere €5,- aan boodschappen bij Albert Heijn ontvangt de klant een digitale zegel. Bij vier zegels is een spaarkaart vol en kan de consument bij aankoop van een bioscoopticket deze inleveren voor een gratis tweede ticket*, of bij aankoop van een drankje, popcorn of andere snack een tweede gratis. Een volle spaarkaart kan daarnaast ook ingeleverd worden voor een gratis tweede filmvoucher voor Pathé Thuis. Met deze voucher kunnen twee HD films bekeken worden. 

Doron Kurz, Commercieel Directeur Pathé: 'We zijn trots om deze unieke spaaractie aan te kondigen in partnerschap met Albert Heijn. Het is de eerste keer dat filmfans voor een compleet bioscoopuitje kunnen sparen met een ticket, hapje én drankje. Daarnaast is het ook een primeur dat het een actie betreft samen met Pathé Thuis. Pathé en Albert Heijn bieden met deze spaaractie zowel uit als thuis een geweldige filmbeleving.' 

'Wij zijn heel blij met deze samenwerking met Pathé', aldus Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie bij Albert Heijn. 'Mooi dat je bovenop het tweede bioscoopkaartje nu kan sparen voor de hele filmavond. Dus ook voor snack en drankjes. Onze bioscoopweken worden altijd enorm gewaardeerd door onze klanten.'

Multi-channel campagne
Voor de nieuwe spaaractie is een campagne ontwikkeld bestaande uit onder andere TV- en radiospots, OOH, OLV, online, instore en printuitingen. In een selectie van de campagnematerialen is de bekende familie van supermarktmanager Ilse uit de Albert Heijn-campagnes te zien terwijl ze met een hapje en drankje genieten van een film in de Pathé bioscoop. Voor meer informatie over de actie staat hier.
(PvWK)

credits
campagne concept: Pathé, Albert Heijn en TBWA\Neboko
materialen: TBWA\Neboko
media inkoop: Dentsu Benelux
social media: Boomerang Agency
PR: Coopr

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken