[retailmedia] Zelf Service Platform van Albert Heijn naar volgende fase
- Food-en-retail
- 13 sep 2023 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieOnderzoek
- 13 sep 2023 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
AH Retail Media Services, de retail media-tak van Albert Heijn, breidt het Zelf Service Platform voor adverteerders uit met display campagnes. Hiermee kunnen adverteerders gemakkelijk en snel eigen banners live zetten op ah.nl en in de Albert Heijn app.
Ze hebben real-time inzicht in de prestaties, zijn in full conrol en kunnen hun zelf campagnes zelf optimaliseren, aldus AH.
Recent werden CMO's, marketing- en mediamanagers en mediabureaus door Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn en Rolf Oosterhoff en Bas Komen van AH Retail Media Services bijgepraat over de ontwikkelingen in innovatieve digitale advertentiemogelijkheden. Tijdens het event werd bekend gemaakt dat het Zelf Service Platform van AH Retail Media Services binnenkort nog meer mogelijkheden biedt met de uitbreiding van display campagnes. Met deze volgende stap kunnen adverteerders zelf bannercampagnes op ah.nl en in de Albert Heijn app opzetten, prestaties direct monitoren en campagnes optimaliseren.
Eerste supermarkt met Zelf Service Platform
Albert Heijn startte in 2015 als eerste supermarkt in Nederland met retail media. Daarmee creëerde de supermarkt meer mogelijkheden voor adverteerders om via relevante digitale of fysieke touchpoints klanten te bereiken om zo aan hun merken te bouwen en sales te activeren. Twee jaar geleden lanceerde AH Retail Media Services al het Zelf Service Platform. Er werd gestart met sponsored products campagnes, waarbij merken hun zichtbaarheid binnen de zoekresultaten kunnen vergroten. Voor de digitale innovaties wordt samengewerkt met adtechbedrijf Adhese.
Continue innovatie
AH Retail Media Services werkt continu aan uitbreiding van mogelijkheden voor adverteerders om dagelijks miljoenen consumenten op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Zo werden dit jaar 3.000 schermen in winkels toegevoegd en introduceerde AH Retail Media Services het CDP (customer data platform), waarmee merken nu ook hun doelgroepen in de AH-app kunnen bereiken.
(PvWK)
Lees ook: RetailMediaOne en Motivaction meten merkkracht van retailmedia
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- campagnes
- display
- media-tak
- Albert Heijn
- adverteerders
- Zelf Service Platform
- AH Retail Media Services
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 201] Niels van den Bergh... 03-05-2024
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
- Shell kondigt nieuwe samenwerking... 01-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 01-05-2024
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing