Coca-Cola lanceert kerstcommercial ‘The World Needs More Santas’

Coca-Cola lanceert kerstcommercial ‘The World Needs More Santas’
  • Food-en-retail
  • 3 nov 2023 @ 09:04
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Mariah Carey is nog aan het ontdooien en Sinterklaas is de ketel van de stoomboot nog aan het opstoken, maar Coca-Cola heeft op 3 november al zijn kerstcampagne en bijbehorende commercial gelanceerd.

De wereldwijde kerstcampagne en bijbehorende commercial heeft als thema ‘The World Needs More Santas’. Met deze campagne toont Coca-Cola de kerstgedachte van vriendelijkheid en vrijgevigheid. Dit thema komt terug in alle campagne-onderdelen, zoals een digitale ‘Find your inner Santa’ quiz en een ‘Create Real Magic’ AI-platform dat later dit jaar gelanceerd wordt. In Nederland zal de televisiecommercial vanaf 6 december te zien zijn.

De kerstcommercial speelt zich af in een stad waar honderden Kerstmannen door de straten lopen. We zien verschillende situaties waar zij elkaar helpen, wat aantoont dat we in een wereld gevuld met Kerstmannen een wereld vol vriendelijkheid zien. De film sluit af met de zin ‘The World Needs More Santas’. Hiermee wordt onthuld dat er een 'innerlijke Santa' in iedereen schuilt, die naar boven komt wanneer we goede daden verrichten voor een ander.

Kerstman
Coca-Cola is al heel lang verbonden met het beeld van de Kerstman, nadat het voor het eerst werd gebruikt in kerstreclames in de jaren ‘20. In 1931 gaf Coca-Cola illustrator Haddon Sundblom de opdracht om afbeeldingen van de Kerstman te maken voor de kerstadvertenties van het merk. De door hem ontwikkelde ‘Santa', staat nog altijd aan de basis van het iconische hedendaagse beeld, dat synoniem staat voor Coca-Cola. De originele illustraties zijn te vinden in kunstgalerieën over de hele wereld. 

Rode Kruis
Als onderdeel van de lokale kerstcampagne werkt Coca-Cola ook dit jaar weer samen met maatschappelijk partner het Rode Kruis. Coca-Cola ondersteunt met een donatie en diverse activiteiten, landelijke en regionale voedselhulpprogramma’s. Daarnaast rijdt de iconische Coca-Cola kersttruck weer door het land, waar bezoekers de kans krijgen om genietend van een ijskoude Coca-Cola, de kerstmagie te beleven. Ook lanceert Coca-Cola een digitale ‘Find Your Inner Santa’-quiz, toegankelijk via de Coca-Cola app en mobiele browsers waarmee consumenten hun eigen type ‘innerlijke kerstman’ kunnen ontdekken. 

De 360° kerstcampagne wordt verder breed uitgerold via TV, online video, OOH, digital, social media, PR en op de winkelvloer, en loopt vanaf 6 tot 26 december. Ook liggen er dit jaar weer speciale Coca-Cola kerstverpakkingen in de schappen die instromen vanaf 6 december.

Video credits:
Director – Pontus Lowenhielm, as part of the directing collective Traktor
Production Company UK – Stink Films
MD/EP – John Chad
Line Producer – Lucy Gossage
Production Company Bulgaria – Icon Films
EP – Millen Nickolov
Editorial – Final Cut, London
Editor – Rick Russell
EP – Michelle Corney
Offline Producer – Nikki Porter
Postproduction – VFX, Grading, Finishing – FrameStore, London
Creative Director/VFX Supervisor – Kamen Markov
Post Producer – Alexia Paterson

Audio/ Music
WPP Open X led by VMLY&R, Ogilvy and Essence Mediacom



Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken