Ook in Roblox kun je er goed uitzien zonder de hoofdprijs te betalen, aldus Zeeman
- Food-en-retail
- 26 feb 2024 @ 10:23
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 26 feb 2024 @ 10:23
- Nanny Kuilboer
Jongeren besteden in online videogames veel geld aan dure merken om hun avatar te kleden. Zeeman wil -juist tijdens Fashion Week- een statement maken in Roblox met betaalbare basics in hun eigen virtuele brandstore.
Kasper Figee, verantwoordelijk voor Branding & Campagnes bij Zeeman: ‘Wereldwijd zijn er 2,5 miljard mensen die naar schatting 100 miljard euro aan virtuele producten uitgeven. Makers van videogames profiteren hier van. Zo verdiende Fortnite in 2022 alleen al 6 miljard dollar aan de verkoop van virtuele items. Roblox, met meer dan 70 miljoen dagelijks actieve gebruikers, trekt vooral de aandacht van dure fashionmerken. Grote fashionmerken maken gebruik van deze platforms om virtuele modecollecties te lanceren. De makers hoeven geen materialen in te kopen, fabrieken te vinden of voorraden op te slaan en toch zijn de bedragen die voor deze virtuele fashion worden gevraagd én betaald vergelijkbaar met écht gemaakte fashionitems die in (web)winkels te koop zijn. Zeeman wil laten zien dat het helemaal niet nodig is om je avatar voor zo veel geld aan te kleden. Fashion voor avatars is een vorm van zelfexpressie en status en met deze campagne willen we jongeren, vaak ook kinderen, én hun ouders aan het denken zetten en laten zien dat het ook anders kan.’
De campagne wordt in alle landen waar Zeeman actief is gedeeld op de socials. Daarnaast werkte Zeeman speciaal voor deze campagne met Nederlandse en Duitse influencers en creators en met social tech agency GoSpooky, dat Zeeman ook ondersteunt bij hun TikTok-strategie. Tim van der Wiel, Founder van Gospooky: ‘Tijdens een van onze gesprekken met Zeeman kwam spontaan onze visie op virtual worlds en gamingplatforms ter sprake. Direct werden we gebrieft om na te denken hoe we Zeeman’s statement vorm konden geven. Ons campagneteam is toen samen met Zeeman op zoek gegaan naar de juiste insights om hier een relevante, activerende campagne voor te ontwikkelen.’
De virtuele Zeeman-brandstore in Roblox is sinds gisteren geopend voor alle Roblox-gebruikers en zal enkele maanden open blijven. De Zeeman-basics blijven de volledige periode beschikbaar voor de laagst mogelijke prijs. Daarnaast heeft Zeeman enkele gelimiteerde items gedurende de livestream gratis weggegeven.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Verkoop Blokker van de baan
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing