Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert campagne uit winkels
- Food-en-retail
- 6 mrt 2024 @ 15:17
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 6 mrt 2024 @ 15:17
- Michiel van Zaane
Blue Band heeft de ‘Skip the Cow’-campagne gelanceerd die consumenten met een knipoog moet laten nadenken over de logica van boter. Volgens de website van Distrifood schrapt Albert Heijn de campagne per direct uit de winkels.
Hoofdrolspeler in deze campagne is Blue Band Roombeter, een 100% plantaardig alternatief voor boter.Volgens het merk heeft de plantaardige boter minstens 75% minder klimaatimpact. De campagne is gericht op een brede Nederlandse consumentenmarkt en heeft als doel de positie van Blue Band binnen Nederland te versterken.
Distrifood meldt dat Albert Heijn na kritiek op de campagne een memo heeft verstuurd waarin de winkelhouders wordt verzocht alle campagnematerialen per direct te verwijderen. 'Wij verwijderen de activatie van Blue Band', zegt een woordvoerder van de supermarktketen in een reactie op vragen van Distrifood.
De wereldwijde ‘Skip the Cow’-campagne is bedacht door creatief bureau Pablo uit London en omvat OOH, TV, VOD, digitale content, social media content, experiential en PR. Ook wordt de campagne op innovatieve wijze zichtbaar gemaakt in landelijke supermarkten. De campagne startte op 4 maart. De campagne voor de Nederlandse markt is ontwikkeld door een team van bureaus, waaronder UM (Media), The Romans (PR), Dept (Social) en Barracuda (Experiential).
Als onderdeel van de campagne organiseert Blue Band op 12 april een ‘Skip the Cow’-event in Amsterdam, waar veranderende Nederlandse gewoontes op het gebied van duurzaamheid en voeding centraal staan. In een eenmalige presentatie neemt artiest Vjèze Fur (Freddy Tratlehner) deze veranderingen op onder de loep.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 201] Niels van den Bergh... 03-05-2024
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
- Shell kondigt nieuwe samenwerking... 01-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 01-05-2024
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing