Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert campagne uit winkels

Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert campagne uit winkels
  • Food-en-retail
  • 6 mrt 2024 @ 15:17
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Blue Band heeft de ‘Skip the Cow’-campagne gelanceerd die consumenten met een knipoog moet laten nadenken over de logica van boter. Volgens de website van Distrifood schrapt Albert Heijn de campagne per direct uit de winkels.

Hoofdrolspeler in deze campagne is Blue Band Roombeter, een 100% plantaardig alternatief voor boter.Volgens het merk heeft de plantaardige boter minstens 75% minder klimaatimpact. De campagne is gericht op een brede Nederlandse consumentenmarkt en heeft als doel de positie van Blue Band binnen Nederland te versterken.

Distrifood meldt dat Albert Heijn na kritiek op de campagne een memo heeft verstuurd waarin de winkelhouders wordt verzocht alle campagnematerialen per direct te verwijderen.  'Wij verwijderen de activatie van Blue Band', zegt een woordvoerder van de supermarktketen in een reactie op vragen van Distrifood.

De wereldwijde ‘Skip the Cow’-campagne is bedacht door creatief bureau Pablo uit London en omvat OOH, TV, VOD, digitale content, social media content, experiential en PR. Ook wordt de campagne op innovatieve wijze zichtbaar gemaakt in landelijke supermarkten. De campagne startte op 4 maart. De campagne voor de Nederlandse markt is ontwikkeld door een team van bureaus, waaronder UM (Media), The Romans (PR), Dept (Social) en Barracuda (Experiential).

Als onderdeel van de campagne organiseert Blue Band op 12 april een ‘Skip the Cow’-event in Amsterdam, waar veranderende Nederlandse gewoontes op het gebied van duurzaamheid en voeding centraal staan. In een eenmalige presentatie neemt artiest Vjèze Fur (Freddy Tratlehner) deze veranderingen op onder de loep.

Michiel van Zaane

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken