Niels Baas wordt eindbaas NLziet

Niels Baas wordt eindbaas NLziet
  • Media
  • 29 apr 2014 @ 11:04
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • TelevisiePersonaliaMediaContent

Niels Baas wordt vanaf 1 mei managing director van NLziet, de betaalde terugkijkdienst van RTL Nederland, SBS Groep en de Nederlandse Publieke Omroep. Naast de algemene aansturing wordt hij verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van de dienst. De eerste taken van Baas zijn het opzetten van een team en de lancering van het platform later dit kwartaal.

NLziet is de gezamenlijke dienst van de Nederlandse Publieke Omroep, de SBS Groep en RTL Nederland, die kijkers voor een vast bedrag per maand onbeperkt toegang geeft tot de gemist platforms NPO Plus, Kijk en RTLXL. 

Bert Habets, CEO van RTL Nederland, namens het bestuur van NLziet: 'Niels Baas is zo’n typisch voorbeeld van een alleskunner. Hij kent de mediabranche en heeft in alle facetten ervan ervaring en kennis opgedaan. Van marketing en de ontwikkeling van digitale strategieën tot commerciële en algemene bestuurservaring. Bovendien is hij door zijn veelzijdigheid uitstekend in staat om de belangen van alle drie de partijen te dienen.'

Baas zelf: 'De unieke krachtenbundeling van de partijen binnen NLziet biedt consumenten makkelijk toegang tot de grootste en meest kwalitatieve verzameling on-demand TV in Nederland, inspelend op het veranderende kijkgedrag. Door mijn ervaring met zowel de voorkant als de achterkant van een dergelijk platform, denk ik dat ik NLziet kan uitbouwen tot een onmisbare dienst voor een steeds groter wordende groep tv-kijkers.'

Baas rapporteert en legt verantwoording af aan het bestuur van de coöperatie NLziet, dat bestaat uit vertegenwoordigers van de aangesloten zendergroepen. Baas neemt het stokje over van Rachelle van der Linden, die het project ad interim heeft geleid en nog tot 1 juli zal aanblijven als adviseur.

De laatste jaren was Baas onder andere als general manager actief bij MTV Networks Nederland, waar hij verantwoordelijk was voor de herinrichting van de zenderportfolio. In februari 2012 trad hij aan als commercieel directeur bij Infostrada Creative Technology. Hier was hij verantwoordelijk voor het positioneren van Infostrada in de markt van video-on-demand.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken