XITE start tv-programma Spotify Music Stories

XITE start tv-programma Spotify Music Stories
  • Media
  • 10 okt 2014 @ 12:40
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Televisie

Muziek televisiezender XITE lanceert op 10 oktober in samenwerking met Spotify het nieuwe programma Spotify Music Stories. In dit wekelijkse programma vertellen toonaangevende artiesten, waaronder Krystl, Typhoon en Martin Garrix, over welke muziek hen inspireert.

Aan de hand van vijf door hen gekozen nummers, nemen zij fans mee in hun belevingswereld en de muziek die hen raakt. Kijkers krijgen op deze manier een kijkje achter de schermen in het persoonlijke leven van hun favoriete artiesten. Spotify Music Stories is vanaf nu elke vrijdag te zien tussen 19.30 en 20.00 uur op XITE. 

Leer de artiesten kennen

Een kijkje in hun persoonlijke wereld: dat is wat de artiest in Spotify Music Stories de kijker wil geven. De artiesten worden in het programma een dag lang gevolgd door een cameraploeg, waarbij unieke momenten worden vastgelegd. Denk hierbij aan de voorbereiding op een concert, het schrijven van een nieuwe track of het opnemen van een single. Hierdoor leren kijkers hun idool nog beter kennen.

Nienke Dettmeijer, Marketing Executive Benelux bij Spotify: "Spotify helpt je met het ontdekken van nieuwe muziek. Het is makkelijker dan ooit om alle muziek van de wereld te delen met je vrienden en je kan je ook verbinden met je favoriete artiesten. Nu nemen we je nog een stap verder, met Spotify Music Stories nemen we je mee achter de schermen. Leef een dag mee in het leven van een muzikant".

Inspiratiebronnen en helden

Tijdens Spotify Music Stories vertellen de artiesten over hun inspiratiebronnen en helden: wie of wat heeft ze geïnspireerd tot het schrijven van een single? En waarom kiezen ze juist voor deze nummers? Elk persoonlijk verhaal wordt ondersteund door vijf favoriete tracks van de artiest. Deze tracks kan de kijker na afloop van het programma terugvinden in de complete Music Stories playlist van XITE op Spotify. In de eerste aflevering luisteren we naar het verhaal van Typhoon, daarna volgen Krystl, Nielson, Jebroer, Gers Pardoel, Martin Garrix, Julian Jordan en de jongens van B-Brave.

Over XITE

In 2008 startte XITE als muziekzender op UPC en Caiway. Sinds 2012 is XITE ook onderdeel van het pakket van Ziggo, gevolgd door KPN in 2013. Al in 2011 breidde XITE uit naar België, waar het te zien is op Telenet. Met de lancering in Duitsland bereikt XITE in totaal meer dan 15 miljoen huishoudens en is het de grootste muziektelevisiezender van Nederland. XITE werkt nauw samen met alle grote platenmaatschappijen en maakt daarnaast eigen televisieprogramma’s waaronder het dagelijkse TV-magazine Daily Noise. Daarnaast organiseert het jongerenplatform jaarlijks de XITE Awards, waarbij zowel nationale als internationale artiesten worden bekroond voor hun werk.

Over Spotify

Spotify is een prijswinnende digitale muziekservice die je on-demand toegang geeft tot meer dan 20 miljoen nummers*. Het is Spotify’s droom om alle muziek in de wereld constant toegankelijk te maken voor iedereen, waar en wanneer zij ook willen. Spotify maakt het makkelijker dan ooit om muziek te ontdekken, te beheren en te delen met je vrienden. En zorgt ervoor dat artiesten een eerlijke beloning krijgen. Spotify is beschikbaar in 58 landen met meer dan 40 miljoen actieve gebruikers en meer dan 10 miljoen abonnees. Sinds de lancering in Zweden in 2008 heeft Spotify meer dan een miljard US dollars aan de rechthebbenden uitgekeerd. Spotify is de een na grootste bron in omzet van digitale muziek voor labels in Europa (IFPI, 2011), en de grootste en meest succesvolle streaming muziekservice wereldwijd.

www.spotify.nl
www.xite.nl

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken