Guy Grimmelt: Steeds meer merken zullen weer expertise in huis gaan nemen

  • Media
  • 29 dec 2014 @ 09:00
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Outdoor

Advertentiemarkt 2015. It's all in the details. Ik denk dat de veranderingen qua budgetten en verdeling ten opzichte van 2014 niet substantieel zullen zijn maar dat op detail niveau in 2015 wijzigingen gaan ontstaan die op langere termijn serieuze veranderingen gaan opleveren.

Power to the brands: ik denk dat steeds meer merken weer expertise in huis gaan nemen en meer zelf in control willen zijn en dus ook ‘vrijer’ zullen worden in hun keuzes op zowel creatief als media niveau.

Eén currency: meer en meer transparantie over wat een medium bereikt en liefst terug te vertalen naar één currency. De ene partij kiest voor een TV model op seasonality en GRP’s, de ander, zoals wij, kiezen voor CPM, ik denk dat we steeds meer eenheid gaan krijgen, maar stapje voor stapje - terwijl ik stiekem hoop dat het sneller gaat.

Meer gecentraliseerde verkoop: we zien het al met merken als brand deli, one media sales , maar ik denk dat dit ook in andere takken meer gaat gebeuren

Durf: er komt weer meer lef terug bij de adverteerder om nieuwe dingen te doen, dingen anders te doen, de kop boven het maaivel... zalig! Een paar merken waar je het wellicht niet van verwacht zie ik gave dingen bedenken die we de afgelopen jaren gemist hebben. 

Nog meer en beter onderzoek op mediumtype niveau en de combinaties op mediatypes zal blijven doorgaan en verder verwacht ik gewoon een heel leuk en dynamisch jaar!

Guy Grimmelt is Marketing & Business Development Director bij Exterion Media
www.exterionmedia.nl

www.twitter.com/exterionmedianl


Deze bijdrage is onderdeel van ons Forum Advertentiemarkt 2015
Klik hier om naar dit forum te gaan 



Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken