Hillenaar Outdoor neemt OOHA Media over

Hillenaar Outdoor neemt OOHA Media over
  • Media
  • 18 jul 2023 @ 08:25
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • OutdoorMarketing

Hillenaar Outdoor heeft per half juli 2023 OOHA Media overgenomen en is daarmee de op één na grootste aanbieder van digitale reclamemasten in Nederland.

Het is een grote overname in de wereld van out-of-home media, volgens Hillenaar Outdoor. 'Het onderstreept onze ambitie om – op een voor adverteerders relevante manier – steeds groter te worden', stelt Peter Heemskerk. Hij is CEO van Hillenaar Outdoor. 'Door de overname exploiteren we straks wel zestig digitale schermen langs snelwegen in heel Nederland.'

Hillenaar Outdoor heeft de wind in de rug. 'Onze strategie om snel een groot en relevant portfolio op te bouwen, werpt zijn vruchten af', zegt Heemskerk. 'We zetten volledig in op het toevoegen van nieuwe Digitale Reclamemasten op locaties die impact garanderen. Zodat we steeds relevanter worden voor adverteerders en campagnes per definitie voor een hoog bereik zorgen.'

In dat kader zijn al langer gesprekken gaande met het in Barneveld gevestigde OOHA Media. 'Ook dit bedrijf biedt Digitale Reclamemasten aan die gesitueerd zijn langs snelwegen met zeer veel traffic. Dat maakt de onderneming voor ons interessant om over te nemen.' Uiteindelijk ging de kogel door de kerk, vertelt Heemskerk. 'We bereikten overeenstemming over de voorwaarden. Per 14 juli 2023 is de overname nu een feit en wordt de inventaris van OOHA Media toegevoegd aan het netwerk van Hillenaar Outdoor. Daarmee komt ook het merk "OOHA Media" te vervallen.'
Met de overname zijn veertien digitale schermen gemoeid, onder meer langs de A2, A58 en de A12.

OOHA Media
Joop Koot is samen met Rudi Hooijer oprichter en de huidige eigenaar van OOHA media. Hij noemt de verkoop van zijn bedrijf een ‘logische stap’. 'In de huidige markt is schaalvergroting de enige manier om overeind te blijven”, verklaart hij. ,,Vroeg of laat moest er dus iets gebeuren en dat is een overname geworden door Hillenaar. Beide bedrijven passen goed bij elkaar. Zowel qua manier van werken – pragmatisch en servicegericht – als voor wat betreft het netwerk dat we aanbieden. Ons portfolio is complementair aan dat van Hillenaar. Er ontstaat zo een netwerk van digitale reclamemasten dat sterk en erg relevant is voor adverteerders.'
(PvWK, beeld: Krakenimages / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken