Hornbach pioniert met 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en 'groeiende mupi'
- Media
- 5 apr 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - BioscoopOutdoorMarketing
- 5 apr 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Terwijl Nederland het voorjaar omarmt, tilt Hornbach zijn spraakmakende voorjaarscampagne ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’ naar een hoger, niet eerder vertoond niveau.
Terwijl Nederland het voorjaar omarmt, tilt Hornbach zijn spraakmakende voorjaarscampagne ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’ naar eigen zeggen naar een hoger, niet eerder vertoond niveau. De projectbouwmarkt voegt een nieuwe dimensie toe met een 4DX-bioscoopcommercial, 3D Out Of Home en groeiende mupi’s. Een primeur voor Hornbach, die hiermee een bijzondere mediabeleving wil introduceren.
Begin maart lanceerde Hornbach zijn voorjaarscampagne ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’. De aanleiding om zelf ook iets nieuws te doen en voor het eerst een 4DX-bioscoopcommercial, 3D OOH en niet eerder vertoonde groeiende mupi’s in te zetten. Maarten Post, Hoofd Inkoop & Marketing bij Hornbach, licht toe: “Met deze verdieping van onze crossmediale voorjaarscampagne willen we de boodschap van een nieuw begin niet alleen overbrengen, maar onze klanten er echt deel van uit laten maken. Deze extra beleving van groeiende mupi’s, 3D OOH en de 4DX-bioscoopervaring brengt ons letterlijk en figuurlijk dichter bij het magische gevoel van het voorjaar. Met de gekozen dynamische media faciliteert Hornbach een unieke interactie met zijn doelgroep en versterkt tegelijk zijn positie in het creëren van een bijzondere merkervaring.
Mupi’s schieten uit de grond
Als krokussen die na de winter voor het eerst hun kop boven de grond uitsteken, verrijzen op vijf strategische locaties innovatieve, groeiende mupi’s. In Amsterdam (Centraal Station en De Blauwbrug), Den Haag (Torenstraat en Frederik Hendriklaan) en Enschede (Stationsplein) schieten deze reclameborden sinds 4 april 2024 letterlijk uit de grond om in twee weken uit te groeien tot volwassen mupi’s. Deze innovatieve manier van communiceren benadrukt niet alleen het nieuwe voorjaar, maar zet ook een nieuwe standaard voor de inzet van Out Of Home.
3D OOH met DeepScreens
Op prominente locaties zet Hornbach een volgende stap met 3D Out Of Home door de inzet van DeepScreens. Deze geavanceerde Digital Out Of Home-techniek transformeert een deel van de campagnespot naar een adembenemende illusie. Voorbijgangers worden meegevoerd in een 3D-beleving van het ontwaken bij een nieuw begin. De 3D OOH is te beleven op het Leidseplein en Rembrandtplein in Amsterdam, op het Binnenwegplein in Rotterdam en op Schiphol.
Voel het voorjaar in 4D
Als klap op de vuurpijl verrijkt Hornbach zijn voorjaarscampagne met een spectaculaire 4DX-bioscoopcommercial. Vanaf april is deze dus niet alleen te zien, maar ook te voelen in de speciale 4DX-bioscoopzalen van Pathé. Door de zintuigen van bioscoopbezoekers maximaal te prikkelen - met water, lucht en bewegende stoelen - laat Hornbach hun zelf ervaren hoe het is om te ontwaken uit een cocon en als herboren de frisse voorjaarslucht in te ademen. De voorjaarscampagne van Hornbach loopt tot en met 5 mei 2024. Bekijk voor meer informatie en inspiratie de speciale campagnewebsite: www.hornbach.nl/voorjaar.
(PvWK)
credits campagneconcept
Opdrachtgever: Hornbach
Bureau: HeimatTBWA
Productie: Stink Berlin
Regie: Traktor
Sound design: Machine London
Postproductie: Framestore London
credits media inzet
3D OOH creatie: Ocean Outdoor
Groeiende mupi’s: O2H (creatie), JCDecaux (schermen)
4DX bioscoop: Jean Mineur Mediavision
Media: Mediaplus
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hornbach
- nieuwe dimensie
- bioscoopcommercial
- Stink
- Traktor
- O2H
- Ocean Outdoor
- Berlin
- HeimatTBWA
- outdoor
- 3D Out Of Home
- Pathé
- projectbouwmarkt
- Mediavision
- 4DX-bioscoopcommercial
- JCDecaux
- 4DX
- Jean Mineur
- Mediaplus
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- [column] Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering,...
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- Nieuwe campagne Primark
- Ster realiseert 201 miljoen euro in 2023, verwacht minder
Laatste Nieuws
- Ster realiseert 201 miljoen euro in... 30-04-2024
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing