Verdwenen Merken (9): Jeroen Kijk in de Vegte (Radio 2) over Club Veronica
- Media
- 23 sep 2016 @ 12:38
- Link
-
Richard Otto
Founder
Tens Media - Merken
- 23 sep 2016 @ 12:38
- Richard Otto
In de serie Verdwenen Merken voelen Richard Otto en Robbert van Loon reclame- en mediamensen aan de tand over hun favoriete verdwenen merk. In deze aflevering: Jeroen Kijk in de Vegte, radio-dj bij NPO Radio 2, over Club Veronica.
Kijk in de Vegte: 'Dat is zeker Club Veronica! Bij deze jongeren omroep begon in 1992 mijn Hilversumse loopbaan en tot op de dag van vandaag heb ik daar heel veel vrienden aan overgehouden. Club Veronica heeft mijn leven de meest dramatische wending gegeven die je je maar kunt voorstellen. Uiteraard in positieve zin!'
Over Club Veronica
'Wie is er niet groot mee geworden?' is eigenlijk de slogan van een bekende levensmiddelenfabrikant. Toch zou het ook niet misstaan bij Club Veronica. Want in nog geen twaalf jaar als afdeling binnen de publieke omroep Veronica, heeft deze bijzondere club toch aardig wat herinneringen opgeleverd.
De Club begon ooit als initiatief om jongeren de kans te geven hun talenten op het gebied van radio, televisie en printmedia te ontwikkelen. Bekende namen als Daphne Deckers, Danny Rook, Jeroen Kijk in de Vegte, Anita Witzier en Peter van der Vorst grepen die kans en danken hun huidige bekendheid (deels) aan Club Veronica. Samen lanceerden zij onder andere Club Veronica Magazine en Club Veronica Clips. De Club komt ten einde als Veronica in 1995 het publieke bestel verruilt voor een commercieel avontuur.
Het boek 'Verdwenen Merken' kost € 29.95 en is hier te bestellen.
Lees ook:
Ruud de Langen over Wastora
Willem-Albert Bol over Libertel
Wim Ubachs over Choq
Jan Dijkgraaf over Freeler
Gonny van der Zwaag over Greenpoint
Jean-Paul Schaddé van Dooren over Caraco
Taco Rijssemus over Buckler
Patrick Petersen over Video 2000
-
Richard Otto
- Werkt bij: Tens Media
- Functie: Founder
- Website:http://www.tensmedia.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

