Vogue en Glamour in etalage, maar wel met 'dikste' zomernummer ooit

Vogue en Glamour in etalage, maar wel met 'dikste' zomernummer ooit
  • Media
  • 8 aug 2017 @ 11:15
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MediaTijdschriftuitgeversJournalistiekTijdschriften

Wie heeft de grootste? Ook in tijdschriftenland speelt deze vraag, zeker waar het de modetijdschriften betreft. Hun septembernummer is doorgaans het dikste van het jaar. Glamour claimt dit jaar zelfs het dikste modenummer ooit. Vogue, eveneens van G+J Media, heeft natuurlijk ook het 'dikste nummer van het jaar' aangekondigd. Over het mogelijk afstoten van beide titel heeft de uitgever het liever even niet.

Afgelopen week meldde NRC dat het Duitse moederbedrijf af wil van de bladen Vogue, Glamour en Quest van G+J Media Netherlands. De bladen zouden niet voldoende rendement hebben. Opmerkelijk, want met name Glamour en Quest zijn veelgeroemde voorbeelden voor het Nederlandse bladenvak. 

Ondanks al deze zakelijke onzekerheid lanceert Glamour naar eigen zeggen 'het grootste modenummer in de geschiedenis van het blad'. Dit septembernummer is een 'XL-versie' ('bijna twee keer zo groot') van de reguliere Glamour 'en alle andere fashion glossy’s en daarom uniek in Nederland', zo ronkt de PR-machine van het modeblad.

'No guts, no Glamour!'

'Tegen de stroom in gelooft Glamour nog steeds in print', zegt hoofdredacteur Anke de Jong. ‘Het is onze missie is om elke maand lezeressen te verrassen met Glamour en om de mode te vieren. Met deze editie breken we voor één keer alle regels. Traditiegetrouw is het septembernummer het grote modenummer en waarom zouden we dit nummer niet ook letterlijk het grootste fashion issue van Nederland maken. No guts, no Glamour!’

Voor dit nummer deed Glamour een modeshoot met topmodel en online IT-girl Rose Bertram. Dit Vlaamse model (en vriendin van voetballer Gregory van de Wiel) werkte al met grote namen als Juergen Teller, Dior en Philipp Plein. Daarnaast introduceert Glamour een nieuwe maandelijkse columnist: Negin Mirsalehi, een echte top-influencer met ruim 4 miljoen volgers op Instagram. 

Vogue: 'Vergeet de regels!'

Ook Vogue maakt zich op voor 'het dikste nummer van het jaar'. Daarin alle aandacht voor de beste looks en trends van herfst 2017. Modellen Kim van der Laan, Kishana John, Nirvana Naves, Nandy Nicodeme en Meta Gewald representeren op de cover (gefotografeerd door Paul Bellaart) een nieuwe generatie modellen die op het punt staat de wereld te veroveren. 

Verder in het septembernummer de meest uitgesproken vrouwen van dit moment, die allemaal de moed hebben om ergens een standpunt over in te nemen. Zoals Ulrikke Høyer, die zich als eerste model uitspreekt over de hoge eisen van casting directors. En fotograaf Amanda de Cadenet, die vrouwelijke fotografen meer aandacht en succes wil geven met haar platform #girlgaze. Of Hanne Gaby Odiele, het Belgische topmodel dat strijdt voor acceptatie van mensen die net zoals zij interseksueel zijn. Tot slot schitteren meer dan dertig vrouwen in de Sisterhood-productie, over vrouwen die elkaar steunen en omhoog helpen om tot grootse prestaties te komen.

Het overkoepelende motto van deze extra dikke Vogue-editie luidt: 'Vergeet de regels, zorg dat je gehoord wordt en laat je mening horen. Hoe inclusiever en diverser, hoe beter.' Opmerkelijk: dit 'vergeet de regels' doet wel erg denke aan het 'breek de regels' waar hoofdredacteur Anke de JOng van het zusterblad Glamour het over heeft. Benieuwd bij welke uitgever beide bladen volgend jaar de regels gaan breken. 

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken