Onderzoek: Effectieve zoekmachineadvertentie bestaat niet

Onderzoek: Effectieve zoekmachineadvertentie bestaat niet
  • Online
  • 1 sep 2013 @ 16:07
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Zoekmachine

Hoe zet je als online marketeer een effectieve zoekmachineadvertentie op? Dat hangt van je doel af, zo blijkt uit een veldstudie naar van de Tilburgse marketingonderzoeker Hans Haans en zijn collega’s Néomie Raassens van Maastricht University en Roel van Hout.

Is het doel het verhogen van verkeer op je site door het aantal clicks te verhogen, dan moet je kiezen voor een advertentie met statistisch bewijs ('Tienduizenden gingen u voor!') of met expertise als bewijs ('…aangeraden door uw tandarts'). Gaat het echter om het verleiden van de bezoeker tot actie (conversion rate), dan is een advertentie met causaal bewijs ('deze schoenen met zachte zolen verminderen de kans op blessures') het meest effectief.

Lees meer over dit onderzoek van Tilburg University hier.

Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken