WWF lanceert lastselfie-campagne

WWF lanceert lastselfie-campagne
  • Online
  • 14 apr 2014 @ 17:21
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • Interactie

Worldewide Fund for Nature (WFF) wil met de #lastselfie-snapchatcampagne aandacht voor bedreigde diersoorten. ‘Laat dit niet mijn #LastSelfie zijn’, staat op een selfie van een tijger – een van de vijf ontroerende beelden van de nieuwe campagne.

SnapChat, de instant fotomessaging-app, is een soort spiegel van het echte leven. De snapchatbeelden zijn unieke momentopnamen die snel voorbij zijn. Ze leven maar een paar seconden. Dit is de wrange overeenkomst met de steeds sterker wordende bedreiging van soorten als tijgers, orang-oetans en ijsberen.

Punt maken
Als we in het echte leven geen actie ondernemen, zullen deze diersoorten - samen met een aantal andere -  echt verdwijnen. Dat is het voornaamste punt dat de WNF-campagne maakt, die social media gebruikt om aandacht te vragen voor bedreigde soorten. De campagne die in Turkije werd gelanceerd, had acht uur later meer dan 24 miljoen Tweets. Op 10 april volgde de rest van de wereld.



Zeg het voort
WWF doet aan iedereen de oproep om de campagne te delen.
 



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken